تهران- منتقد و نويسنده سينما گفت: فيلم «بيتابي بيتا» بهترين فيلم سينمايي مهرداد فريد در قامت كارگردان محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «جواد طوسی» جمعه شب در برنامه تلویزیونی هفت كه اختصاص به مسائل روز سینمای ایران دارد در بخش نقد فیلم سینمایی «بیتابی بیتا» به كارگردانی مهرداد فرید گفت: همواره حرف هایی مبنی بر اینكه منتقدان، فیلمسازانی شكست خورده هستند مطرح می شود كه با این موضوع موافق نیستم.

وی یادآر شد: كارگردانانی همچون سیروس الوند، فریدون جیرانی، رسول صدر عاملی و احمد طالبی نژاد از دنیای مطبوعات قدم به عرصه فیلمسازی گذاشتند و در دنیا نیز برخی فعالان مطبوعاتی به بهترین فیلمسازان سرزمینشان تبدیل شدند.

این منتقد و نویسنده سینما توضیح داد: افرادی كه در كشور ما از مطبوعات به فضای فیلمسازی قدم گذاشتند به بهترین فیلمسازان این سرزمین تبدیل نشدند.

طوسی فیلم بیتابی بیتا را بهترین اثر سینمایی مهرداد فرید دانست و گفت: فرید در این اثر نگاه سازمان یافته ای را دنبال می كند و این در حالی است كه وی پیشتر به دنبال تنوع آثار بود.

به گفته وی، فرید نتوانست در عرصه فیلمسازی كمدی، تعریف مجزایی را از سینمای مورد نظر خود ارائه دهد.

این منتقد سینما گفت: فرید با نگاه روبنایی ژورنالیسم وارد سینمای ایران شده و در فیلم بیتابی بیتا تكلیف این كارگردان با خودش روشن شده است.

طوسی ادامه داد: فیلم بیتابی بیتا اثری زن محور بوده و فرید در این اثر فردیت یك دختر در جامعه و التهابات پیش رویش را به تصویر كشیده است.

وی توضیح داد: شخصیت امیر در فیلم بیتابی بیتا به خوبی پرداخته شده اما دیگر شخصیت ها در این اثر همچون مادر بیتا یكسویه به تصویر كشیده شده و كارگردان در شخصیت پردازی بهاره در این اثر به نوعی سردرگم است.

این منتقد سینما رعایت نكردن اصول قضایی در فیلم بیتابی بیتا را آسیب آن دانست و اظهار امیدواری كرد كه فیلمسازان از مشاوران حقوقی در این زمینه استفاده كنند.

رضا درستكار نیز در این برنامه یادآور شد: با اینكه منتقدان، فیلمسازان موفقی نیستند موافق نیستم و معتقدم مهرداد فرید سیر درستی را در فیلم بیتابی بیتا انتخاب كرده است.

وی یادآور شد: منتقدان ما فهم تئوریك درستی نسبت به فیلم های سینمایی دارند و با خودآگاهی روبرو می شوند و خود را به دست موضوع نمی سپارند.

این منتقد ادامه داد: اگر منتقدی در عرصه فیلمسازی موفق باشد امری مضاعف خواهد بود.

فیلم سینمایی بیتابی بیتا در سینماهای تهران در حال اكران است. حامد بهداد و الهه حصاری بازیگران اصلی این فیلم هستند.

فراهنگ(3)**1983**1588