شيراز- رييس دانشگاه علوم پزشكي شيراز و عضو هيئت مديره مجمع خيرين تامين سلامت فارس بيان داشت: شوراي شهر شيراز مي تواند با تامين زمين براي ايجاد نقاهتگاه مجمع خيرين را ياري نمايد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دكتر محمد هادی ایمانیه روز چهارشنبه در نشست مشترك اعضای شورای شهر شیراز ، مجمع خیرین تامین سلامت و دانشگاه علوم پزشكی شیراز افزود: سال گذشته خیرین فارس با همت و حمایت خود موانع اعتباری دانشگاه را برداشتند و دانشگاه در انجام ماموریت های خود موفق عمل كرد.

دكترایمانیه در نشست مجمع خیرین تامین سلامت فارس با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز افزود: پارسال با همت خیرین 500 میلیارد ریال به پروژه های دانشگاه تزریق شد.

وی ادامه داد: فاز دوم بیمارستان شهید رجایی كه اورژانس تصادفات و سوانح را پوشش می دهد به همت خانواده مرحوم اسماعیل امتیاز به بهره برداری رسید .

وی با بیان اینكه آمار تصادفات در فارس بعد از تهران بالاترین آمار كشوری است گفت : ارائه خدمات درمانی پیشرفته تر و بهتر به مصدومان حوادث امكانات درمانی بیشتری را می طلبد.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: در جنوب شهر شیراز امكانات درمانی و بیمارستانی وجود ندارد ، شورای پیشین شهر شیراز زمینی را برای احداث بیمارستان احمد بن موسی (ع) اختصاص داده اند.

وی اظهار داشت: برای احداث بیمارستان دیگری در جنوب شهر شیراز نیك اندیش شیراز امیر كریمی اعلام آمادگی كرده و لازم است كه شورای شهر زمینی را برای این امر مهیا كند.

رییس دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: بیمارستان های شیراز با نبود نقاهتگاه بیماران مواجه هستند ، برخی بیماران شرایط ترخیص از بیمارستان ها را دارند اما تخت موثر بیماستان ها را اشغال كرده اند.

دكتر ایمانیه اظهار كرد: بیمارستان های جدید شیراز نیاز به ایجاد فضاهای سبز دارند كه این مهم می تواند با همكاری شورای اسلامی و شهرداری شیراز رفع شود.

دكتر علی اكبر رامجردی مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز گفت : در ده سال اخیر خیرین فارس دو هزار و 600 میلیارد ریال برای احداث فضاهای درمانی ، درمانگاهی و آموزشی بخش سلامت در این استان هزینه كرده اند كه بسیاری از مشكلات در این عرصه رفع شده كه این حركت مردمی در شیراز به الگویی جهت كشور تبدیل شده است .

دكتر رامجردی در این جلسه از زحمات اعضای شورای سوم تشكر كرد و همكاری این شورا را در تعامل با خیرین و رفع تنكناها و خلا ها قانونی جهت اجرای نیت خیرین و رفع نیازهای عرصه سلامت موثر دانست .

دكتر محمود تابنده، رییس هیئت مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز گفت: مسوولان باید قوانین را برای روان سازی امور خیرین بازنگری و موانع را رفع كنند.

وی افزود: مجمع خیرین عملا وسیله ای در دست دولت است كه با تعیین اولویت ها و جذب خیرین درصدد ارائه خدمات به مردم و كاستن از بار دولت است.

وی اضافه كرد: دولت و مسوولان باید مسیر را برای به ثمر رسیدن امور خیر هموار سازند تا خیرین بدون برخورد با موانع و مشكلات بتوانند به مردم و جامعه خدمت كنند.

دكترتابنده ادامه داد: در این سال ها بیشترین امكانات در بخش درمان ایجاد شده كه به لطف خداوند بسیاری از مشكلات مرتفع شده و اینك زمان آن رسیده كه مجمع بخشی از فعالیت های خود را به امر پیشگیری اختصاص دهد.

بگفته وی ، پیشگیری از بسیاری بیماری ها نیاز به ایجاد فضاهای ورزشی و تفریحی دارد تا جامعه با احساس آرامش و افزایش فعالیت و تحرك در بحث پیشگیری موفق عمل كند.

این عضو مجمع خیرین تامین سلامت معتقد است: شورای اسلامی شهر شیراز با ایجاد حركتی در سازمان های مختلف می تواند این مهم را محقق سازد.

در این جلسه كه اعضای شورای شهر حضور داشتند غلام مهدی حقدل به نمایندگی از اعضای شورای شهر از تلاش های خیرین تشكر نمود و به همراهی بیشتر با این افراد اشاره نمود ونیز سایر اعضای شورای جدید جهت مساعدت در امور خیرین اعلام آمادگی كردند .ك/2

677 / 667