فارس ، رتبه ۲۳ در ثبت ازدواج ، رده ۱۶ در پرداخت تسهیلات به زوج های جوان

شیراز-ایرنا- دومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس با موضوع ارایه عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه هفته ازدواج و برنامه های اوقات فراغت برگزار شد.اعلام رتبه ۲۳ فارس در ثبت ازدواج و رتبه ۱۶ در پرداخت تسهیلات ازدواج از موضوعات این نشست بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این جلسه که روز سه شنبه در استانداری فارس به ریاست دکتر محمد هادی ایمانیه برگزار شد، مسئولان دستگاه های  اجرایی فارس  به بیان دیدگاه و برنامه های خود پرداختند.

فارس در رتبه ۱۶ پرداخت تسهیلات ازدواج 

رئیس شورای هماهنگی بانک های استان فارس در این جلسه ضمن گزارش عملکرد پرداخت تسهیلات ازدواج به زوجین گفت: استان فارس رتبه ۱۶ کشور در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج به زوجین را دارد.

 کریم ریگی زادگان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات آسان شده است ادامه داد: زوجین تنها با داشتن یک ضامن یا سفته می توانند از این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۱۲۰ ماهه استفاده کنند.

ساخت مسکن برای زوجین 

همچنین مدیر مجمع خیرین ازدواج استان فارس هم گفت: تاکنون یک هزار ۴۲۳  جهیزیه با همکاری خیرین به صورت ۵۰ درصد پرداخت هزینه توسط خیرین در اختیار زوج‌های جوان قرار گرفته است.

اسدی تاکید کرد: مجمع خیرین ازدواج آمادگی دارد با در اختصاص زمین به این مجمع با ساخت خانه، این مسکن ها را به مدت ۲ یا ۳ سال در اختیار زوجین قرار دهد.

امادگی استانداری فاس برای واگذاری زمین 

در ادامه این نشست استاندار فارس در پاسخ به پیشنهاد واگذاری زمین به زوجین اظهار داشت : این آمادگی را داریم با در اختیار قرار دادن زمین به اداره کل ورزش و جوانان با همکاری مجمع خیرین ازدواج این پیشنهاد اجرایی شود.

محمد هادی ایمانیه تاکید کرد: البته نمی شود زمین را مستقیم در اختیار مجمع قرار داد اما می شود زمین را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار داد تا آنها با همکار ی مجمع خیرین در ساخت وساز مسکن اقدام کنند.

طرح باشگاه اجتماعی همسران 

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز هم گفت: طرح باشگاه اجتماعی همسران در حوزه حمایت و پایداری از ازدواج جوانان و طرح های تابستان داغ شیراز، رحله و طرح بزرگ استعدادیابی ورزشی از برنامه‌های شهرداری شیراز در این زمینه است.

مصطفی مشفقیان ادامه داد: ۲۱ هزار نفر در طرح تابستان داغ ثبت نام کرده اند و در طول این مدت  از برنامه های فرهنگی، ورزشی، گردشگری و هنری در فرهنگ سراهای سطح شهر بهره مند می شوند.

وی گفت: شهرداری شیراز با راه اندازی باشگاه ورزشی بر آن است با شناسایی استعدادهای ورزشی مختلف در رشته های متنوع و حمایت و پرورش منتخبین این طرح ،در لیگ های مختلف کشوری شرکت کند.

مشفقیان افزود: در طرح باشگاه اجتماعی همسران مبلغ ۱۰ میلیون تومان تسهیلات به زوجین جوانی که کمتر از یکسال از ازدواج آن گذشته است در نظر گرفته شده است و این زوج ها می توانند از تخفیفات، بُن های خرید فروشگاه های زنجیره ای، استفاده رایگان از مترو و حمل و نقل عمومی و همزمان ۲۰ جلسه مشاوره خانوادگی بهره مند شوند.

جشن بزرگ ازدواج دانشجویی 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس هم در این  جلسه گفت: جشن بزرگ ازدواج دانشجویی همزمان با میلاد پیامبر اسلام (ص) در شهر شیراز برگزار می شود.

زهرا یقطین افزود: می کوشیم  با برگزاری این مراسم زمینه ازدواج آسان زوجین دانشجو را فراهم کنیم.

۸۵ ازدواج در هر شبانه روز

اما مدیرکل ثبت احوال استان فارس هم گفت: در هر شبانه روز ۸۵ ازدواج در سطح استان فارس ثبت می‌شود.

علیرضا انصاری با اشاره به آمار ازدواج در سال ۱۴۰۰ گفت: ۳۱ هزار و ۷۹ ازدواج در سال ۱۴۰۰ در استان فارس ثبت شده است و این آمار در سال ۱۳۹۹ ، ۳۰ هزار و ۲۴۵ عدد بوده است.

رتبه ۲۳ کشور

وی اضافه کرد: استان فارس در رتبه ۲۳ کشور از لحاظ تعداد ازدواج است و شهرستان های کوه چنار، خنج ، فیروزآباد به ترتیب بیشترین آمار ثبت ازدواج را در استان فارس برخوردار هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان فارس با اشاره  به آمار ازدواج در ماه های نخستین سال جاری  نیز گفت: در این مدت  ۸ هزار و ۸۳۵  ازدواج ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال هشت دهم درصد افزایش داشته است.

مظاهر بابایی رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس نیز با تشریح برنامه های این نهاد نیز گفت: برگزاری دوره های آموزشی با رویکرد علوم نوین و دانش بنیان در ۱۶ مرکز در سطح استان از برنامه‌های این ارگان است.

همچنین وحید نمازی رئیس حوزه هنری فارس نیز به ارائه عملکرد این حوزه در زمینه اوقات فراغت پرداخت و گفت:  از طریق فرهنگ سراها دراین زمینه برنامه های متنوعی برا اوقات فراغت داریم.

فارس از استان های پیشرو در برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان 

مدیرکل ورزش و جوانان فارس هم در این جلسه گفت : با اهتمام ویژه‌  استاندار فارس  و همراهی سازمان ها در برگزاری منظم ستادهای ساماندهی امور جوانان،  فارس از استان های پیشرو در برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان است.

دکتر حیدر صفر پور افزود: واقعیت حاکم بر فضای فرهنگی و ورزشی  شهر شیراز با همدلی که در بین مسئولان مربوطه است، برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی در سطح شهر شیراز واستان پهناور فارس است که در این جلسه تشریح شد.

وی ادامه داد: امروز در این ستاد مهمان ویژه ای داریم  به نام پهلوان محمد رضا گرایی، چرا که  در تاریخ ورزش جمهوری اسلامی ایران ۴ مدال طلای کشتی فرنگی در المپیک کسب شده است که از این تعداد ۲ مدال طلا سهم استان فارس بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس اضافه کرد : با این غنای فرهنگی و ورزشی شاهد این هستیم که جایگاه فرهنگی، ورزشی و ارزشی استان بیش از پیش  تقویت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha