يزد - فرمانده سازمان بسيج اصناف و بازاريان استان يزد گفت: اعضاي بسيج اصناف طي 35 سال گذشته دين خود به انقلاب و نظام اسلامي ادا كرده اند و همچنان مدافع ارزش هاي ديني و انقلابي در جهت تحقق منويات مقام معظم رهبري فعاليت مي كنند .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، سرگرد پاسدار ' علي اصغر سلماني ' روز شنبه به مناسبت روز بسيج اصناف در گفت و گو با خبرنگاران يزد افزود: بسيج اصناف در راستاي ماموريت هاي نيروي مقاومت بسيج گام بر مي دارد .

وي خاطر نشان كرد: تلاش جدي براي تحقق بازار اسلامي از اهداف مهم بسيج اصناف است كه براي انجام آن مي توان به برپايي و اقامه نماز جماعت در سطح بازار و مجتمع هاي مختلف تجاري، برگزاري كلاس فقه بازار و همچنين ترويج ازدواج آسان و انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر اشاره كرد .

فرمانده بسيج اصناف و بازاريان يزد در ادامه به نقش بازاريان مومن و انقلابي دارالعباده در پيروزي انقلاب مقدس اسلامي و نقش آن در طول 35 سال گذشته و بخصوص دوران دفاع مقدس پرداخت .

سلماني به نامگذاري روز چهار شهريور به عنوان روز بسيج اصناف اشاره و يادآور شد: به مناسبت سالروز شهادت حاج مهدي عراقي در اين روز همه ساله در چهارم شهريور برنامه هاي مختلفي برگزار مي شود .

وي در خصوص صفات و ويژگي هاي اين شهيد والامقام تصريح كرد: علاقه وافر حضرت امام خميني (ره) به شهيد عراقي در حدي بود كه ايشان پس از شهادت وي فرمودند: شهيد عراقي براي من برادر و فرزند خوب و عزيز بود و او بايد شهيد مي شد چرا كه مردن در بستر برايش كوچك بود.

اين مسئول در ادامه خاطر نشان كرد: در طول انقلاب مقدس اسلامي ، اصناف و بازاريان استان بيش از 450 شهيد تقديم انقلاب كرده اند و همه ساله يادواره اين شهداي والامقام برگزار مي شود .

سلماني به حمايت اصناف و بازاريان استان به همراه شهيد محراب حضرت آيت الله صدوقي (ره) به رزمندگان اسلام در دفاع مقدس اشاره و آن را يك سند عزت و مايه مباهات و افتخار دانست .

وي با اشاره به اينكه هرساله از ميان شهداي اصناف و بازاريان استان يك شهيد به عنوان شهيد شاخص معرفي و مورد تجليل قرار مي گيرد خاطر نشان كرد: امسال شهيد شاخص اصناف شهيد حاج طيب رضايي مي باشد .

فرمانده سازمان بسيج اصناف استان يزد به برخي از فعاليت هاي ارزشي و فرهنگي اين تشكل ولايي اشاره و از مهمترين آنها را به تشكيل هيات 14 معصوم شهداي اصناف يزد، ترويج ازدواج آسان، طرح برپايي نماز جماعت در بازار، برگزاري كلاس فقه بازار، اجراي برنامه هاي فرهنگي و اردويي، اجراي برنامه هاي ورزشي، برگزاري نماز جماعت در مجتمع هاي تجاري يزد، تهيه جهيزيه براي افراد نيازمند، تشكيل شوراي امربه معروف و نهي از منكر، برگزاري جلسات قرآن، سركشي و ديدار با خانواده شهداء، برگزاري همايش اقتصاد مقاومتي، ديدار با علما برجسته استان، برگزاري ايستگاه هاي صلواتي، برگزاري حلقه هاي شجره طيبه صالحين در بازار و برگزاري محفل انس با قرآن ذكر كرد .

سلماني از اهداف مهم اين سازمان را تحقق منويات مقام معظم هبري در خصوص اقتصاد مقاومتي ، دشمن شناسي ، كار و تلاش مضاعف و كمك به نظام اسلامي ذكر كرد .

وي اجراي طرح تكريم حجاب و عفاف را در سالجاري از برنامه هاي مهم و مورد تاكيد بسيج اصناف و بازاريان استان يزد دانست كه مدتي است با همكاري برخي ازكسبه دلسوز شروع شده است .ك3

7536/1968