۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۳۱
کد خبر: 85062348
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهید شاخص بسیج اصناف کشور از تفرش برگزیده شد

۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۳۱
کد خبر: 85062348
شهید شاخص بسیج اصناف کشور از تفرش برگزیده شد

اراک - ایرنا - مسئول بسیج اصناف سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: شهید « اسماعیل رضایی» از شهدای شاخص شهرستان تفرش به عنوان شهید شاخص اصناف کشور در سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار «محمد فراهانی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به معرفی شهید شاخص بسیج اصناف کشور در سال ۱۴۰۲ افزود: شهید حاج اسماعیل رضایی از جمله شهدایی است که در دهه ۳۰ همگام با جامعه روحانیت در میدان مبارزه با فرقه ضاله بهائیت به مبارزه پرداخته‌ است.

وی ادامه داد: این شهید والامقام در کارنامه خود سابقه اطاعت و ارادت به آیت‌الله سیدحسین بروجردی مرجع عظیم‌الشان شیعیان و آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی، رهبر نهضت ملی ایران و پیشینه همکاری با شهید نواب صفوی، روحانی مبارز و رهبر فدائیان اسلام را ثبت و ضبط کرده‌ است.

مسئول بسیج اصناف سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: شهید حاج اسماعیل رضایی در اواخر دهه ۳۰ در حلقه نزدیکان مرجع مبارز عصر حضرت امام خمینی(ره)، قرار گرفت و در رکاب قائد بزرگ به مبارزه با رژیم پهلوی پرداخت و سرانجام در یازدهم آبان سال ۴۲ به دلیل شرکت در قیام ۱۵ خرداد، تیرباران شد.

سرهنگ فراهانی یاد آور شد: شهید حاج اسماعیل رضایی در جریان قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ بسیار فعال بود و به ‌همراه طیب حاج‌ رضایی بازداشت، محاکمه و به دست ایادی رژیم منحوس پهلوی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

وی افزود: مقام معظم رهبری درباره شهید رضایی می‌فرمایند که من خیلی خوبه که یاد کنم از چهره ۲ نفر از شهدا که کمتر از آن ها یاد می شود مرحوم طیب و مرحوم رضایی که این دو نفر کسانی بودند که مبارزه کردند و در این مبارزات نقش داشتند که بعد ها رژیم از این ها سخت ترین انتقام را گرفت و آن ها را به شهادت رساند.

شهید حاج اسماعیل رضایی متولد روستای مشهدبازرجان شهرستان تفرش در استان مرکزی با مرکزیت دهستان بازرجان است.

این روستا در مجموع ۴۱ شهید به اسلام و انقلاب و دفاع از میهن اسلامی تقدیم کرده است.

استان مرکزی هفت هزار و ۲۰۰ شهید والامقام در راه اسلام و قرآن اهدا کرده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha