تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰

شهرري - سه پروژه جديد فرهنگي و ورزشي در منطقه 15 شهرداري تهران تكميل و مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.

سيد احمد صفوي شهردار منطقه 15 روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: سراي محلات خاورشهر و افسريه شمالي و مجموعه ورزشي شهداي مسگرآباد از پروژه هايي است كه به منظور تامين نياز هاي ورزشي احداث شده و به زودي به بهره برداري مي رسد.

شهردار منطقه در تشريح اهميت مجموعه ورزشي شهداي مسگرآباد يادآورشد: اين مجموعه ورزشي چند منظوره درانتهاي مسعوديه و در مجاورت روستاي مسگرآباد، با توجه به كثرت جمعيت اين ناحيه و كمبود فضاي ورزشي و با هدف كاهش آسيب هاي اجتماعي، تامين نياز ورزشي و فراغتي و افزايش سلامت جسمي و رواني شهروندان ، كاهش ضرورت تردد ميان منطقه اي و در نتيجه كاهش بار ترافيكي و تصادفات و صرفه جويي در وقت احداث شده است. مجموعه ياد شده در زميني به مساحت بالغ بر 1000 متر مربع احداث و با 95 در صد پيشرفت فيزيكي ، در مرحله نازك كاري قسمت اداري قرار دارد .

وي افزود : همچنين با هدف بهبود كيفيت زندگي در محلات ، بسترسازي براي مشاركت پذيري شهروندان نظير كارگاههاي هم انديشي ، افزايش ميزان ارتباطات شوراياري با نخبگان ، معتمدان و افراد تاثيرگذار محلي و به منظور افزايش ميزان تعاملات و تبادلات اجتماعي ساكنان محله و كاهش رفت و آمدهاي درون شهري دو سراي محله خاور شهر و افسريه شمالي با امكانات سالن اجتماعات ، كتابخانه ، كلاسها و كارگاههاي آموزشي و در نظر گرفتن 14 خانه در حال تكميل است كه به زودي به بهره برداري مي رسد.

شهردار منطقه يادآور شد: سراي محله خاور شهر در زميني به مساحت 1050 مترمربع و با اسكلت فلزي احداث شده كه تاكنون بالغ بر 96 در صد پيشرفت فيزيكي داشته و در مرحله نقاشي و تجهيز قرار دارد و سراي محله افسريه شمالي نيز به جهت بافت متراكم و تجاري محدوده به صورت ساختمان آماده در پنج طبقه خريداري و تغيير كاربري داده شده است كه اين سراي محله نيز با 1000 مترمربع مساحت تكميل و تجهيز شده و آماده بهره برداري است .

وي در پايان خاطر نشان كرد : تامين و تكميل سرانه هاي فرهنگي ، ورزشي و خدماتي محلات با هدف رفاه حال شهروندان همواره در اولويت كاري منطقه است و انشاءاله با بهره برداري از اين سه مجموعه بخشي از اين نيازها در محلات مذكور برآورده خواهد شد .

687