ايرانشهر، زاهدان- شهروندان ايرانشهري از مسدود شدن معابر و پياده روها توسط دستفروشان و كسبه گلايه مند هستند.

شماري از شهروندان ايرانشهري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشتند: به علت تصرف پياده روها از سوي برخي از كسبه يا دست فروشان مجبوريم از خيابان رفت و آمد كنيم كه در اين صورت خطر برخورد با اتومبيل هاي در حال تردد نيز جان ما را تهديد مي كند.

'مجيد هاشمزهي' يكي از شهروندان ايرانشهر گفت: شهر نشيني اصول و قواعدي دارد كه رعايت حقوق شهروندان يكي از اين قواعد است.

وي افزود: حريم خيابانها و پياده روها جزيي از معابر عمومي شهر به شمار مي روند و رفت و آمد و تردد در آنها از حقوق اوليه شهروندان محسوب مي شود.

علي بامري يكي ديگر از شهروندان ايرانشهري گفت: بي توجهي مسولان امر موجب شده كسبه پياده روها را تصرف كنند و دستفروشان نيز با پهن كردن كالاها و اقلام خود علاوه بر اينكه موجب مسدود شدن معابر و پياده روها و ترسيم چهره اي نامناسب از شهر شده اند.

وي اظهار داشت: پياده روها و معابر بويژه در مركز شهر و بازار در تصرف كامل كسبه و مغازه داران قرار گرفته، بگونه اي كه رفت آمد شهروندان در اين محدوده ها با مشكل انجام مي شود.

سرپرست شهرداري ايرانشهر در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: شهرداري به تمامي كسبه كه پياده روها را به تصرف خود در آورده اند اخطار داده است.

'اسا ريگي' اظهار داشت: اكيپ هايي براي جمع آوري دست فروشان و برخورد با كسبه اي كه معابر را تصرف كرده اند از امروز در ايرانشهر فعال شده اند.

سرپرست شهرداي ايرانشهر گفت: مردم حق دارند گلايه مند باشند و ما نيز طبق قانون با اين متصرفين برخورد مي كنيم. ك/4

7314 / 653