رشت - دانش آموزان استان گیلان مشتاقانه در انتظار به صدا در آمدن زنگ مهر و مهربانی آغاز سال تحصیلی 93 - 92 و شروع فصل تازه ای از كسب علم و دانش و حضوری دیگر در مدارس هستند .

تكاپوی دانش آموزان استان گیلان برای خرید كیف ، كفش ، لباس مدرسه ، لوازم التحریر و هر آنچه كه نیازشان برای علم آموزی است تقریبا به پایان رسیده ، آنان اكنون با آمادگی كامل برای آغاز سالی تحصیلی پر شور و نشاط لحظه شماری می كنند .

زنگ مهر و مهربانی و آغاز ماه شكوفایی علم و دانایی كمتر از دو روز دیگر در مدارس نواخته می شود ، در این روز حضور شورانگیز دانش آموزان برای آموختن دانش بار دیگر فضای مدارس را عطرآگین و سكوت سه ماهه كلاس های درس را خواهند شكست .

اول مهر میز ، نیمكت ، در ، دیوار و حیاط مدارس جانی دوباره خواهند گرفت ، دانش آموزان به شوق آموختن راهی بوستان های تعلیم و تربیت می شوند تا با تحصیل علم و دانش آینده ای بهتر برای خود و كشورشان رقم بزنند .

مدرسه به عنوان خانه دوم دانش آموزان مكانی مقدس برای كسب علم و دانش و محلی برای تعلیم و تربیت ، انسان سازی و رسیدن به كمال است .

جایگاه تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام نیز بسیار مهم و بالاست تا جایی كه خداوند در قرآن مجید به قلم و هر آنچه كه قلم آن را می نگارد ، سوگند یاد می كند .

دانش آموزان نیز به عنوان آینده سازان كشور جمهوری اسلامی بایستی با توجه به اهمیت كسب علم و دانش ، قدر جایگاه مقدس مدرسه را بدانند و بیش از پیش برای علم آموزی تلاش كنند .

اداره كل آموزش و پرورش استان گیلان نیز برای آغاز سال تحصیلی پر شور و نشاط دانش آموزان و فرارسیدن بهار علم و دانش در قالب پروژه مهر برای آمادگی بیش از پیش واحدهای آموزشی اقداماتی را انجام داده است .

طرح بسیج ساماندهی تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی ، غبارروبی مدارس و استقبال از مهر از جمله طرح های آموزش و پرورش گیلان برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 93 - 92 است .

بر اساس آمار آموزش و پرورش استان گیلان ، 385 هزار دانش آموز در حدود چهار هزار واحد آموزشی و 20 هزار كلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز می كنند .

مدیركل آموزش و پرورش استان گیلان ضمن تبریك فرارسیدن سال تحصیلی جدید و آغاز بهار تعلیم و تربیت به همه فرهنگیان و دانش آموزان ، سالی پر از موفقیت را برای آنان آرزو كرد .

' ایوب نجف زاده ' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : آموزش و پرورش استان گیلان با انجام برنامه ها و طرح های مختلف برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید آماده است .

وی با بیان این كه حدود چهار هزار واحد آموزشی برای آغاز سال تحصیلی جدید برای حضور دانش آموزان آماده شده ، اظهار كرد : در آستانه بازگشایی مدارس هیچ مشكلی به لحاظ تامین واحدهای آموزشی و كلاس های درس و حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد .

مدیركل آموزش و پرورش استان گیلان در رابطه با ساماندهی نیروی انسانی در واحدهای آموزشی خاطر نشان كرد : ساماندهی نیروی انسانی در مدارس سراسر گیلان و نقل و انتقالات مربوطه انجام گرفته است .

وی تامین كتاب های درسی را از محورهای اصلی برای بازگشایی مدارس عنوان و یادآور شد : در این زمینه نیز بیشتر كتاب ها توزیع شده و باقیمانده نیز پس از دریافت به دست دانش آموزان می رسد .

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره كل آموزش و پرورش گیلان نیز در رابطه با آمادگی این اداره كل برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت : در این راستا اقدامات و كارهای مهمی از سوی آموزش و پرورش انجام گرفته است .

'محمدحسین رمضانی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : اجرای طرح بسیج ساماندهی تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی از جمله اقدامات آموزش و پرورش گیلان است كه در آستانه بازگشایی مدارس انجام گرفت .

وی اظهار داشت : این طرح با هدف ارتقاء كیفیت فرآیندهای یاددهی و یادگیری در كلاس درس و ساماندهی تجهیزات آزمایشگاهی در واحدهای آموزشی انجام گرفته است .

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره كل آموزش و پرورش استان گیلان بیان كرد : در این طرح سرگروه های آموزشی همراه با همكاران هر مدرسه به آزمایشگاه رفته و برای ساماندهی وسایل آزمایشگاهی اقدام كرده اند .

وی با بیان این كه در این طرح وسایل اسقاطی آزمایشگاه جدا شده ، خاطر نشان كرد : در اجرای این طرح كمبودها شناسایی و برای تهیه لوازم مورد نیاز در صورت تامین اعتبار اقدامات لازم انجام گرفته است .

مسوول دبیرخانه ستاد پروژه مهر اداره كل آموزش و پرورش استان گیلان نیز گفت : غبار روبی مدارس نیز در آستانه سال تحصیلی جدید توسط دانش آموزان عضو تشكل های دانش آموزی در واحدهای آموزشی انجام گرفته است .

'فریدون فریدونی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : غبار روبی از مدارس با هدف نظم بخشیدن ، آماده سازی و احیاء تجهیزات آموزشی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید انجام گرفته است .

وی اظهار داشت : آموزش و پرورش استان گیلان در قالب پروژه مهر ساماندهی نیروی انسانی ، تامین و تجهیز مدارس، نقل و انتقالات و ..... را انجام داده است .

وی استقبال از مهر در 30 شهریور را از دیگر برنامه ها در پروژه مهر آموزش و پرورش استان گیلان عنوان و تصریح كرد : در استقبال از مهر توزیع كتاب های قابل تحویل به دانش آموزان در مدارس و ارایه برنامه های هفتگی به آنان انجام گرفته است .

مسوول دبیرخانه پروژه مهر اداره كل آموزش و پرورش استان گیلان یادآور شد : جشن شكوفه ها و جوانه ها نیز '31 شهریور' با حضور حدود 30 هزار كلاس اولی در مدارس گیلان برگزار می شود .

وی یادآور شد : زنگ مهر و مقاومت به مناسبت اول مهر بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس نیز در حدود چهار هزار واحد آموزشی استان گیلان نواخته خواهند شد و سال تحصیلی 93 - 92 همزمان با سراسر كشور آغاز می شود . ك/4

7286/604