كرمانشاه - استاد دانشگاه علامه طباطبايي تهران گفت: قانون تنها ملاكي است كه در آن حدود و ثغور نقد منصفانه مشخص شده است.

دكتر 'حشمت اله فلاحت پيشه' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اگر افراد براساس قانون به نقد عملكرد دولتمردان بپردازند، فضاي پيشرفت و اصلاح امور را به وجود خواهند آورد.

وي گفت: اعمال نقد منصفانه براساس قانون سبب مي شود كه دولت بداند يك 'دولت در سايه' كه همان فضاي انتقادي است بر اعمال و عملكرد آن نظارت دارد و بايد صحيح قدم بردارد.

نماينده سابق مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شوراي اسلامي افزود: اگر دولت براساس قوانين فرادستي كه شامل قانون اساسي و سند چشم انداز 20 ساله مي شود به تكاليف خود عمل كند، بطور قطع در آينده عملكردي قابل دفاع خواهد داشت، اما چنانچه از اين قوانين تخطي كند عملكردش به اندازه همان تخطي قابل انتقاد است.

وي گفت: عامل ديگري كه زمينه انتقاد از دولت را به وجود مي آورد عمل نكردن به شعارهايي است كه دولت آن را وعده داده است.

فلاحت پيشه اظهار كرد: در صورتي كه مشاهده شود دولت به وعده هايش عمل نمي كند بايد مورد انتقاد قرار گيرد تا در انجام كارها بدقولي يا ركود صورت نگيرد و پله هاي ترقي در كشور پيموده شود.

وي گفت: اما بايد توجه داشت هرگونه نقدي بايد منصفانه صورت گيرد تا موثر واقع شود و موجب پيشرفت كشور گردد.

فلاحت پيشه با بيان اينكه تنها نتيجه نقد تخريبي پسرفت امور است، اظهار كرد: ارائه نقد منصفانه و به دور از غرض ورزي و تخريب لازمه پيشرفت در امور است كه بايد مورد توجه همگان قرار گيرد.

7450/567/681