دمشق - طرح ملي واكسيناسيون يك ميليون و 600 هزار كودك سوري ضد سرخك و فلج اطفال ، در مراكز بهداشتي و اردوگاه هاي موقت سوريه آغاز شد.

به گزارش ايرنا از دمشق ، خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) جمعه گزارش داد: ديروز يك برنامه واكسيناسيون ملي عليه سرخك و فلج اطفال در مراكز بهداشتي درماني و اردوگاه هاي موقت آغاز در سوريه شد.

وزير بهداشت سوريه در آغاز اجراي اين طرح در يك مركز بهداشتي دمشق گفت: در اين طرح كودكان واكسن سرخك ، سرخجه ، اوريون ، و فلج اطفال را به رايگان دريافت مي كنند.

دكتر 'سعد نايف' افزود: اكنون كه هدف قرار دادن موسسات بهداشتي توسط گروه هاي تروريستي مسلح ادامه دارد، و سلامت كوذكان در خطر است، لازم است پدران و مادران همراه فرزندان خود به نزديكترين مراكز بهداشتي و درماني مراجعه ، و آنها را در برابر بيماري ها واكسينه كنند.

وي هدف از اين مبارزه را كنترل سرخك و فلج اطفال و ايمن سازي كودكان زير پنج سال سوريه از اين بيماري ها ذكر كرد.

اين طرح كه از ديروز آغاز شده ،تا 21 نوامبر(30 آبان ) ادامه خواهد داشت.

سوريه بيش از دوسال است كه درگير بحراني است كه از سوي نيروهاي تكفيري و گرو ه هاي تروريستي تحت حمايت برخي كشورهاي عرب منطقه و غرب آغاز شده و مشكلاتي را براي مردم اين كشور پديد آورده است. به رغم كمبود امكانات بهداشتي و درماني، دولت سوريه تلاش مي كند طرح هاي بهداشتي و درماني عمومي خود را هم چون گذشته اجرا سازد.

خاورم * 640 * 1446