زنجان - ايرنا - مديركل ثبت احوال استان زنجان گفت: سامانه ثبت تغيير نشاني و كدپستي همشهريان در پورتال اين اداره كل راه اندازي شد.

سيدموسي متوسلين روز يكشنبه با بيان اين مطلب افزود: الزام ثبت تغيير نشاني نيازمند همكاري ديگر دستگاه‌هاي اجرايي است.

وي بااشاره به اينكه سامانه ثبت تغيير نشاني از چندي پيش در پورتال ثبت احوال فعال و عملياتي شده و شماري از همشهريان از آن استفاده كرده اند، يادآورشد: اين سامانه براي تسهيل در ارائه خدمات راه اندازي شده است.

متوسلين اظهار كرد: باثبت تغيير نشاني به صورت الكترونيكي در پورتال ثبت احوال، نيازي به صدور مجدد كارت ملي نيست و تنها كدپستي جديد فرد در پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور ثبت مي شود.

مديركل ثبت احوال استان زنجان باتاكيد بر ضرورت ايجاد انگيزه براي استقبال شهروندان از اعلام تغيير نشاني محل سكونت خود به سازمان ثبت احوال گفت: در صورتي كه دستگاه‌هاي اجرايي خدمات خود را به آخرين آدرس درج شده در پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور ارائه كنند، شهروندان نيز ناچار خواهند بود براي بهره گيري از اين خدمات نسبت به ثبت تغيير كدپستي و نشاني محل سكونت خود اقدام كنند.

وي ادامه داد: هم اكنون اين سامانه از طريق پورتال الكترونيكي ثبت احوال به نشانيwww.Saozanjan.ir و www.sabteahval.ir در دسترس عموم قرار دارد.

7319/596