دستگاه‌های اداری نشانی افراد را از ثبت احوال استعلام کنند

اردبیل - ایرنا - سرپرست اداره کل ثبت احوال استان اردبیل اعلام کرد: مطابق قانون بودجه سال ۱۴۰۲، دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات به اهالی استان باید آخرین نشانی افراد را از پایگاه نشانی سازمان ثبت احوال استعلام کنند.

وحید خلوصی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم برای جلوگیری از هرگونه اختلال در دریافت خدمت، آخرین نشانی خود را ظرف ۲۰ روز با مراجعه به سایت ثبت احوال به نشانی www.sabteahval.ir یا سامانه سهیم به نشانی sahim.sabteahval.ir به روزرسانی کنند.

وی با اشاره به آثار مهم ثبت نشانی در سامانه سازمان ثبت احوال کشور افزود: شرایط تسریع و تسهیل این امر برای شهروندان فراهم شده و مطابق قانون، چنانچه نشانی محل سکونت هر یک از هم استانی‌ها تغییر کند یا ثبت نشده باشد، به منظور تسهیل خدمات‌رسانی، کاهش رفت و آمدها و جلوگیری از مشکلات، باید نشانی جدید در سامانه نشانی پایگاه اطلاع رسانی ثبت احوال درج شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایجاد پایگاه نشانی قانونی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به تصویب رسیده، سازمان ثبت احوال کشور بنا بر تکلیف، امکان ثبت برخط و بروزرسانی نشانی قانونی تمام اشخاص حقیقی را فراهم کرده تا از این پس اقامتگاه قانونی هر شخص، نشانی مندرج شده در پایگاه مذکور باشد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha