رشت - ايرنا - مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي گيلان از آغاز اجراي طرح توسعه شبكه آبرساني به سه روستاي بخش سنگر شهرستان رشت خبر داد .

' محمد علي فراميني' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه در حال حاضر تعدادي از اهالي روستاهاي دهبنه، شهرستان، قاضيان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتي برخوردارند، افزود: به منظور تامين مستمر و پايدار آب آشاميدني خانوارهاي باقيمانده اين سه روستا، عمليات اجرايي طرح توسعه شبكه مجتمع آبرساني قاضيان با تحت پوشش قرار دادن روستاهاي مزبور آغاز شده است.

وي افزود: در راستاي اين طرح تامين آب شرب، 27 هزار متر لوله گذاري خطوط انتقال و توزيع اجرا مي شود.

فر اميني پيش بيني كرد: براي اجراي اين پروژه شش ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه شود.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب گيلان در ادامه با اشاره به اجراي طرح آبرساني به روستاي درياسر شهرستان لنگرود از اهالي اين منطقه خواست تا براي دريافت انشعاب اقدام كنند.

وي با بيان اينكه در حال حاضر 250 فقره انشعاب در اين روستا واگذار شده، افزود: براي تامين آب آشاميدني روستاي درياسر، 24 هزار متر لوله گذاري خطوط انتقال و توزيع اجرا شد.

وي، ميزان اعتبار هزينه شده براي اين طرح را 21 ميليارد ريال ذكر كرد.

فراميني با اشاره به اينكه 888 خانوار در روستاي درياسر ساكن هستند، تصريح كرد: شركت آبفار گيلان آمادگي دارد تا به همه ساكنين اين روستا انشعاب واگذار كند.

به گزارش ايرنا، روستاي درياسر، هفتصد و بيست و چهارمين روستاي گيلان است كه در قالب طرح جامع آبرساني به يكهزار روستاي گيلان از آب آشاميدني سالم و بهداشتي برخوردار شده است.

30 تا 40 درصد روستاهاي هدف طرح جامع آبرساني به يكهزار روستا در گيلان در شهرستان رشت واقع شده اند.

41 هزار مشترك روستايي در شهرستان رشت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتي برخوردارند.ك/3

7296/604