۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85582146
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

محرومیت‌زدایی از روستاهای گیلان تداوم دارد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: محرومیت‌زدایی و برنامه‌های رفع محرومیت از روستاهای استان با استفاده از ظرفیت‌های بسیج سازندگی و مردم با جدیت تداوم دارد و همچنان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز پنجشنبه در آئین افتتاح آبرسانی به روستاهای سراوان، قاضیان و دهبنه اظهار کرد: در دولت سیزدهم شهید آیت‌الله رئیسی محرومیت زدایی و رسیدگی به امور روستائیان در اولویت بود و در دولت وفاق ملی نیز این موضوع ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه توسعه روستایی در حوزه زیرساخت و اشتغال در اولویت برنامه‌هاست اضافه کرد: اجرای طرح هادی، بازنگری و اصلاح آن از خواسته‌های مردم بوده که در حوزه بنیاد مسکن در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: ناترازی برق در مناطق روستایی نیز از دیگر موضوعاتی بود که برای رفع این مشکل کابل‌های خودنگهدار نصب شده و همچنان در حال انجام است؛ ضمن اینکه تقویت آنتن موبایل در روستاها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه آبرسانی در روستاها در طرح جهاد آبرسانی اضافه کرد: در حوزه راه‌سازی و آسفالت راه‌های روستایی نیز کارهای خوبی انجام شده‌است؛ برخی از معابر نیاز به روکش داشته که بنیاد مسکن و راهداری باید هماهنگی لازم برای انجام این کار داشته باشند.

عباسی در ادامه با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌ بسیج سازندگی برای محرومیت‌زدایی در روستاها توفیقات خوبی داشتیم اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، همکاری همه دستگاه‌های نظارتی و همپوشانی فعالیت‌ها برای رشد و توسعه روستاها بیش از پیش تلاش شود.

وی به خدمات ارائه شده به ساکنان منطقه سراوان رشت در حوزه‌هایی اعم از بهداشت و درمان و تداوم خدمات رسانی اضافه کرد: استقرار ۲ تیم پزشکی برای ویزیت ساکنان سراوان رشت و رسیدگی ویژه به بیماران خاص این منطقه و کمک به درمان آنان اهم این خدمات است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در راستای خدمات رسانی به مردم منطقه سراوان رشت تاکنون ۲۵ کیلومتر کابل خودنگهدار نصب شده و این کار ادامه دارد اظهار کرد: ساماندهی محل دفن زباله در سراوان رشت از دیگر موضوعات مهمی بوده که تاکنون نزدیک ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با مهم دانستن عدالت و پرهیز از تبعیض در ارائه خدمات رسانی به مردم اضافه کرد: عدالت مهمترین موضوع و تبعیض بدترین رفتار است بنابراین مدیران و دهیاران در انجام وظایف خود از تبعیض دوری کنند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخناش با تشریح پروژه‌های هفته دولت امسال در گیلان بیان کرد: پروژه‌های توسعه‌ای و عمرانی هفته دولت در استان با هزینه کرد افزون بر هشت همت به انجام رسیده‌است.

وی اظهار کرد: در دهه فجر سال گذشته ۱۴ همت پروژه و دهه فجر سال ۱۴۰۰ ابتدای شروع کار دولت سیزدهم سه همت پروژه در استان بهره‌برداری شد که نشانگر سرعت در اجرای پروژه‌هاست.

آئین افتتاح پروژه آبرسانی به روستاهای سراوان، قاضیان و دهبنه امروز (پنجشنبه) در آخرین روز از هفته دولت در سراوان رشت برگزار شد؛ این پروژه لوله‌گذاری خط انتقال ۳۱۵ میلمیتری آب شرب به طول چهار هزار و ۸۸ متر با احداث پنج واحد روگذر به طول ۸۲ متر را شامل می‌شود.

این پروژه با مشارکت استانداری و سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان انجام شده‌است؛ پروژه یادشده سه هزار و ۹۲۶ خانوار به تعداد ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر از روستاهای سراوان، قاضیان و دهبنه تحت پوشش دارد که برای بهره برداری از آن ۹۰ میلیارد ریال هزینه شده‌است.

بیشتر بخوانید:

۲۱ پروژه شرکت آبفای گیلان آماده بهره‌برداری شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha