زنجان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: معاونت حقوقي سازمان بايد از تشكيلات حقوقي و نيروهاي متخصص و كارآمد برخوردار باشد.

به گزارش ايرنا آيت الله علي خاتمي روز پنجشنبه در ديدار با دست اندركاران اداره كل اوفاف و امور خيريه استان زنجان با اشاره به اينكه وقف در طول تاريخ يكي از زمينه هاي مناسب براي تبليغ دين بوده است، افزود:هياتهاي مذهبي، حسينيه ها، تكايا، بقاع متبركه، امامزادگان و حوزه هاي علميه همواره درمسير تقويت دين فعاليت كرده و از موقوفات بهره مند شده اند.

وي اظهار كرد: فقها، علما و انديشمندان بسياري در طول تاريخ با تحصيل در مدارس ديني و حوزه هاي علميه به شكلي از آثار و بركات وقف، اين صدقه جاريه بهره مند شده اند.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان از دوران صفويه به عنوان دوران طلايي وقف و از دوران نادرشاه افشار و پهلوي به عنوان دوران اوفول سنت وقف در ايران نام برد و گفت: با پيروزي انقلاب اسلامي بسياري از موقوفات احيا و گام هاي بزرگي در راستاي نيات واقفين برداشته شد.

حجت الاسلام خاتمي ادامه داد: وقف مي تواند در ابعاد مختلف ساري و جاري باشد اما آنچه مهمتر به نظر مي رسد انجام فعاليت هاي فرهنگي براي ترويج اين سنت حسنه است.

وي بر لزوم مطالعه درباره تنگناهاي حوزه وقف تاكيد و اضافه كرد: قوي ترين تشكيلات حقوقي بايد در معاونت حقوقي اوقاف ايجاد شود.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: عمل به نيت واقفين، احياء احكام اسلام در جامعه و بسترسازي براي دلگرم كردن افراد جهت انجام وقف هاي جديد از مهمترين مولفه هايي است كه فعالان و دست اندركاران وقف بايد به آنها توجه داشته باشند.

حجت الاسلام خاتمي بر لزوم ايجاد مشوق هاي لازم براي وقف هاي دسته جمعي ، گروهي، منطقه اي و فاميلي تاكيد كردند.

7318/596