امام جمعه زنجان: وقف جمعی باید در جامعه گسترش یابد

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تأکید بر لزوم انجام وقف دسته جمعی گفت: باید از این ظرفیت در جامعه بهره برد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی خاتمی روز چهارشنبه در همایش یاوران وقف افزود: همه مردم از موقوفات بهره‌مند هستند و واقف با خداوند معامله می‌کند.
وی اظهار داشت: بسیاری از مردم تمایل به وقف دارند و بهترین کار وقف جمعی است که می‌توان از این ظرفیت بیشترین بهره را برد و این کار همدلی را افزایش خواهد داد.
امام جمعه زنجان یادآورشد: در استان زنجان موقوفات خوبی وجود دارد هرچند در مقطعی غفلت‌هایی شده است ولی نباید تلاش لازم در این بخش دور از نظر باشد.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: وقف، معامله با خداست و نباید از آن غفلت کنیم تا آحاد جامعه از اثرات مثبت وقف بهره‌مند شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: از ظرفیت وقف برای توسعه باید بیش از گذشته بهره برد چراکه این حوزه مظلوم است و باید نگاه‌ها به آن تغییر کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز با اشاره به اینکه اداره‌کل اوقاف عضو همه بخش‌های فرهنگی است در حالی‌که بودجه فرهنگی ندارد، تصریح کرد: همه موقوفات در استان و بر اساس نیت واقفان صرف می شود.
حجت الاسلام مختار کرمی تصریح کرد: بسیاری از قضاوت‌ها در رابطه با این سازمان غیرکارشناسی و غیرمنصفانه است که به‌خاطر عدم آشنایی آحاد جامعه با این بخش است.
وی ادامه داد: در ۲ سال آینده تحولات بی‌مانندی در این حوزه در استان رخ داده است که گزارش آن به مردم ارائه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha