زنجان - ايرنا - نماينده ولي فقيه و رييس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور، از فعاليت بيش از 400 بيمارستان و مراكز درماني موقوفه در كشور خبرداد.

حجت الاسلام علي محمدي روز يكشنبه در حاشيه بازديد از پروژه ساختمان چشم موقوفه مرحوم هوشمند زنجان در جمع خبرنگاران افزود: نيت بسياري از واقفان كمك به بيماران و افرادي است كه در مراكز درماني مورد معالجه قرار مي گيرند.

وي يادآورشد: سال گذشته دو هزار و 800 موقوفه از طرف مردم وقف شده و در 9 ماهه نخست سال جاري نيز 2000 موقوفه انجام شده است.

نماينده ولي فقيه و رييس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت: بر اساس برنامه مديران و مسوولان مردم بايد جهت انجام وقف تشويق و ترغيب شوند.

حجت الاسلام محمدي، اطلاع رساني رسانه هاي استان زنجان در خصوص وقف را بسيار مطلوب ارزيابي كرد و گفت: بايد اطلاع رساني ها بيش از اين بوده و امر حسنه وقف در جامعه اسلامي تبديل به گفتمان عمومي شود.

وي يكي از اولويت هاي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور را ترويج و تبليغ فرهنگ وقف در ايران اسلامي بيان كرد و افزود: اگر اين فرهنگ در جامعه احيا شود موقوفات خودبخود احيا و مردم با اين حكم الهي آشنايي بيشتري پيدا مي كنند.

حجت الاسلام محمدي، آثار و بركات وقف را عمران و آباداني ذكر كرد و يادآورشد: اولويت بعدي اين سازمان تعمير بقاع متبركه و بروز رساني حق و حقوق همه جانبه موقوفات است.

نماينده ولي فقيه و رييس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت: نهادينه كردن امر وقف در مراكز علمي پژوهشي، آموزش و پرورش كه قبلا سابقه داشته بايد بيش از اين بوده و به اين حكم الهي توجه شود.

حجت الاسلام محمدي، از حمايت سازمان اوقاف كشور از پايان نامه هاي دانشجويي خبر داد و تاكيد كرد: هر كدام از دانشجويان طلاب علوم ديني كه داراي پايانه نامه دقيق در مقطع كارشناسي ارشد و دكترا باشند اين پژوهش ها توسط كارشناسان بررسي و مورد حمايت اين سازمان قرار مي گيرند.

در ادامه اين مصاحبه رييس بهره وري اقتصادي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان زنجان گفت: پروژه ساختمان چشم موقوفه مرحوم هوشمند با مساحت 240 متر مربع و زيربناي يكهزار و 100 متر مربع از 56 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است.

مهدي نيكويي افزود: تاكنون براي اين پروژه 500 ميليون تومان هزينه شده كه مابقي آن نيز نيازمند 550 ميليون تومان است.

وي اظهاركرد: پروژه ساختمان چشم موقوفه مرحوم هوشمند بعد از اتمام عملياتي عمراني به پزشكان اجاره داده خواهد شد.

نيكويي يادآورشد: اين ساختمان در پنج طبقه و هر طبقه داراي سه واحد است.

7325/596