استان ها- ایرنا- امامان جمعه در آستانه فرا رسیدن حماسه 9 دی، این روز را كه بیانگر تجدید بیعت با نظام و آرمان های انقلاب است، روزی ماندگار در تاریخ ایران اسلامی دانستند.

خطبای نماز جمعه همچنین 9 دی 88 را روز بصیرت مردم و میثاق با امام امت و رهبر معظم انقلاب توصیف كردند و یادآور شدند: این روز باعث شد توطئه های دشمنان نقش بر آب شود.



خلاصه خطبه های برخی شهرستان ها :



قم - امام جمعه موقت قم با تحلیل حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 گفت: مردم در 9 دی با حضور حماسی خود در صحنه، انقلاب اسلامی را بیمه كردند و حاصل 20 سال تلاش، برنامه ریزی و سرمایه گذاری آمریكا، انگلیس و اسراییل را در زمینه توطئه چینی علیه نظام بر باد دادند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی اضافه كرد: مردم در حماسه 9 دی، مهره های پنهان دشمنان را شناسایی كردند و آنها را به انزوا كشاندند و اثبات كردند نه تنها در جنگ سخت، بلكه در عرصه جنگ نرم نیز در صحنه هستند و حماسه خلق می كنند.

شیراز - آیت الله اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز، نهم دی ماه را روز بصیرت و میثاق با امامت و رهبری دانست و گفت: با توجه به نقش حركت عظیم مردمی در روز نهم دی ماه در تداوم انقلاب باید این روز به عنوان یكی از روزهای ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی همواره و به بهترین شكل ممكن گرامی داشته شود.

اصفهان - امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم با حضور خودجوش و عظیم خود در راهپیمایی روز 9 دی جلوه هایی از بصیرت و اعتقاد به ولایت فقیه را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی افزود: 9 دی روز بصیرت، اعجاز و تجدید میثاق با امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب بود.

كاشان - امام جمعه موقت كاشان گفت: حماسه 9 دی تجلی ارزش های اخلاقی و حضور آگاهانه و به موقع مردم ولایتمدار در دفاع از دین و نظام اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا اسلامی تبار افزود: مردم در این روز توانستند بار دیگر با حضور به موقع دفاع از انقلاب، اسلام و میثاق با ولایت را نشان دهند و مشت محكمی بر دهان دشمنان بزنند.

زاهدان - امام جمعه زاهدان گفت: خروش میلیونی ملت ایران برای مقابله با توطئه های شوم فتنه گران در روز 9 دی برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی است.

آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، 9 دی یكی از ایام الله انقلاب اسلامی است كه مردم همیشه در صحنه ایران بار دیگر برای دفاع از آرمان های نظام به میدان آمدند.

بوشهر - امام جمعه بوشهر گفت: حماسه روز 9 دی اوج شكوه، بصیرت و ولایتمداری مردم ایران اسلامی برای اثبات وفاداری و مجاهدت در راه حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: 9 دی روز فریاد نه ملت به فتنه گران و آری گفتن با بصیرت به آرمان ها و ارزش های انقلاب و اطاعت محض از رهبر معظم انقلاب است.

سمنان - امام جمعه سمنان درباره حماسه 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: این حماسه نماد صلابت رهبری، بصیرت مردم و عنایت خدا در خاموش كردن آتش فتنه است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی افزود: در روز 9 دی راهپیمایی نداریم ولی تجمع بصیرت و میثاق با ولایت در این روز باید هر چه باشكوه تر برگزار شود.

شهركرد - امام جمعه شهركرد گفت: فتنه گران می خواستند به عاشورای حسینی ضربه بزنند و حتی به عكس امام راحل بی احترامی كردند اما مردم در نهم دی ماه به فتنه گران درس عبرت دادند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نكونام افزود: خطای فتنه گران در سال 88 ضایع كردن حق الناس بود و خدا از حق الناس نمی گذرد.

اراك - آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراك گفت: حماسه 9 دی به عنوان نقطه عطفی برای نمایش اتحاد و انسجام ملی ایرانیان حول محور ولایت در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسید و برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

امام جمعه اراك افزود: هدف اخلالگران در سال 88 توهین به نظام اسلامی، قانون اساسی و هتك حرمت اهل بیت(ع) بود اما مردم با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی همصدا و همنوا با یكدیگر به حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی به پا خاستند و نشان دادند كه تا آخرین قطره های خون خود از نظام جمهوری اسلامی دفاع می كنند.

ساری - امام جمعه ساری از 9 دی ماه به عنوان روز دفاع از اسلام و نماد بیداری مردم و بصیرت و درایت رهبر معظم انقلاب یاد كرد.

آیت الله نورالله طبرسی افزود: این روز به عنوان روز شجاعت، بصیرت و میثاق با ولایت فقیه و دفاع از ارزش های دینی در تاریخ كشور همواره زنده خواهد ماند.

بجنورد - امام جمعه بجنورد گفت: مردم در 9 دی سال 88 با برافروختن چراغ بصیرت، فضایی را كه بر اثر فتنه گری، مه آلود شده بود، شكستند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار كرد: 9 دی روز بلوغ سیاسی ملت ایران و یوم اللهی فراموش نشدنی در تاریخ پرافتخار نظام اسلامی است.

خرم آباد - امام جمعه خرم آباد گفت: مردم ایران در نهم دی با بصیرت و تبعیت از رهبری، وظیفه شناسی خود را اثبات كردند.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد میرعمادی افزود: اهمیت واقعه 9 دی به این است كه در این روز چشم فتنه گران كور و فتنه ای كه توسط استكبار و پیاده نظام آن در حال پیگیری بود خنثی شد.

یاسوج - امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: حضور گسترده و به موقع قشرهای مختلف ملت ایران در این حماسه مهم، تمام نقشه های شوم دشمنان نظام و انقلاب را خنثی كرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدامان الله حسینی صدر افزود: در 9 دی 88 ملت ایران به طور خودجوش، یكپارچه، با بصیرت و هوشیاری كامل برای دفاع از نظام، انقلاب و ولایت فقیه وارد صحنه شدند.

اهواز - امام جمعه موقت اهواز گفت: ملت ایران با برگزاری راهپیمایی عظیم در 9 دی 1388 در سراسر كشور وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان دادند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد رضا حاجتی بیان كرد:حماسه 9 دی پاسخ مردم ایران به فتنه گری آمریكا و كشورهای غربی بود و از این رو مردم با برگزاری بزرگداشت این روز بار دیگر تاكید می كنند كه اجازه دخالت در امور داخلی ایران را به غربی ها نمی دهند.

گرگان - امام جمعه موقت گرگان گفت: حماسه 9 دی متعلق به هیچ گروه و حزب خاصی در كشور نیست و به همه ملت ایران تعلق دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم لیوانی افزود: این روز در واقع، روز میثاق آحاد ملت ایران با ولایت و ائمه اطهار (ع) بخصوص امام حسین (ع) است.

یزد - امام جمعه یزد گفت: نهم دی ماه یادآور حماسه بزرگی است كه در آن مردم ولایتمدار ایران، آگاهی و بصیرت خود را با پیروی از ولایت نشان دادند.

آیت الله محمدرضا ناصری افزود: در این روز مردم ما در مقابل برخی افراد كه در جریان فتنه به مراسم عزاداری اهانت كردند و از آرمان های امام خمینی(ره) گذشته و به ولایت بی حرمتی كردند، ایستادند.

ارومیه - امام جمعه ارومیه گفت: حماسه 9 دی سمبل بصیرت و تبعیت ملت ایران از رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: ملت بصیر ایران اسلامی با حضور خود در حماسه 9 دی، زمینه نقش بر آب شدن توطئه های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم كرد.

زنجان - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: 9 دی سالروز، انسجام، وحدت، اقتدار و غرور ملی ایرانیان است.

آیت الله علی خاتمی افزود: با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، انواع توطئه ها و نقشه ها برای شكست آن طرح ریزی شد كه همه این نقشه های شوم با عنایت ها و لطف خداوند متعال نقش بر آب شد.

قزوین - امام جمعه موقت قزوین گفت: حماسه ماندگار 9 دی به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی فهماند كه این ملت بصیر و همیشه در صحنه، در همه حال پشتیبان این نظام و ولایت بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن باریك بین از 9 دی 88 به عنوان یكی از مناسبت های تاریخی مهم و فراموش نشدنی كشور یاد و بر عبرت آموزی از این واقعه تاریخی تاكید كرد و افزود: سیاسیون ما باید در اعمال و رفتارشان ملتزم به قانون باشند و اگر قانون به نفع آنها نبود شروع به سرپیچی از آن نكنند.

كرج - نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه كرج از حماسه 9 دی به عنوان روز میثاق ملت قهرمان و آزاده ایران اسلامی با مقام عظمای ولایت یاد كرد.

حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» گفت: مردم انقلابی ایران، با بصیرت و آگاهی در روز 9 دی به میدان آمدند و بر توطئه های داخلی و خارجی خط بطلان كشیدند.

اردبیل - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حماسه 9 دی متعلق به سلیقه سیاسی خاصی نیست بلكه به همه ملت ایران تعلق دارد و روز وحدت و هماهنگی تمام سلایق سیاسی است.

آیت الله سید حسن عاملی افزود: امتیاز بزرگ انقلاب ایران توانایی آن در عبور از بحران های بزرگ و سنگینی است كه می تواند هر انقلابی را به راحتی به زانو در آورد.

675/ 2025