۸ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 83612148
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک مسوول حوزوی: اعتقاد راسخ به ولایت فقیه شاخص اصلی حوزه‌های علمیه انقلابی است

اراک - ایرنا - مسوول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور گفت: اعتقاد راسخ به ولایت فقیه شاخص اصلی حوزه‌های علمیه انقلابی است و در این راستا پاسخ به شبهات و سوالات مربوط به ولایت و حکومت اسلامی از اهمیت بسیاری برخودار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدحسن زمانی» روز یکشنبه در آیین گرامیداشت نهم دی در حوزه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) اراک، افزود: فهرست‌بندی آیات و روایات مربوط به ولایت فقیه، امتیازات نظام حکومت اسلامی مبنی بر ولایت فقیه در برابر نظام اسلامی بدون آن و تشریح و تبیین ابعاد شخصیتی امام راحل و مقام معظم رهبری مهمترین راهکارهای نهادینه کردن تبعیت محض از ولایت فقیه در حوزه‌های علمیه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی نظارت حوزویان، طلاب و علما بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و دولتی برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ غرب در بدنه اجرایی کشور را مهم‌ترین وظیفه مبلغان دینی عنوان کرد و گفت: در یکی از اسنادی که به تصویب دولتمردان رسیده بود ۱۷ جریان ضد دینی از سوی علما مشخص و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد که این اقدام باعث لغو سند مذکور شد.  

مسوول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: حضور طلاب و روحانیون در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی و تقویت انس با قرآن کریم از دیگر وظایف مبلغان دینی در راستای گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه ایران اسلامی است که باید در تمامی حوزه‌های علمیه جاری باشد.  

حجت‌السلام‌والمسلمین زمانی اظهار داشت: مطالعه دقیق بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی برای تحقق تمامی بندهای این بیانیه باید جزو برنامه‌های اصلی حوزه‌های علمیه کشور قرار گیرد چرا که این سند مهم چراغ راه آحاد جامعه برای ۴۰ سال دوم انقلاب و عمل به آن بر همگان واجب است.  

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به واسطه رهبری حکیمانه و پشتوانه مردمی موفق‌ترین انقلاب در طول تاریخ است و نسل امروز به خصوص علما و روحانیون باید نسبت به ترویج و گسترش آرمان‌ها و اهداف این انقلاب بیش از پیش تلاش کنند.

مسوول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: در جریان سال ۱۳۸۸ دشمن قصد نفوذ به جامعه ایران اسلامی به وسیله ایجاد نفاق و جدایی بین مردم و مسوولان را داشت اما ملت همیشه بیدار در حماسه نهم دی‌ماه تمامی توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

حجت‌الاسلام و المسملین زمانی تاکید کرد: توطئه‌پراکنی‌های دشمنان بر علیه نظام اسلامی هیچ‌گاه پایان ندارد و آحاد جامعه باید نسبت به نقشه‌های شوم آنان هوشیار باشند چرا که یک لحظه غفلت ممکن است زیان‌های جبران‌ناپذیری به نظام اسلامی وارد کند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز گفت: آیین گرامیداشت نهم دی‌ماه(روز ملی بصیرت و میثاق امت با ولایت) در ۳۲ نقطه استان مرکزی برگزار می‌شود.

حجت‌السلام عباس دانشی افزود: همایش نهم دی -روز ملی بصیرت و میثاق امت با ولایت - در شهر اراک از ساعت ۱۰ روز دوشنبه نهم دی‌ماه با سخنرانی «مهرداد بذرپاش» رییس هیات مدیریه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در مصلی بیت‌المقدس این شهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود توطئه‌ها و تحریم‌های اقتصادی دشمنان علیه نظام اسلامی، مردم همیشه در صحنه استان مرکزی به خضوص شهرستان اراک با حضور گسترده خود در همایش روز ملی بصیرت و میثاق امت با ولایت، یک‌بار دیگر حمایت خود را از نظام اسلامی و مقام معظم رهبری فریاد می‌زنند.  

بیش از پنج هزار طلبه در ۳۲ حوزه علمیه نقاط مختلف استان مرکزی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha