قم- ايرنا- شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي قم با صدور پيامي به مناسبت فرارسيدن سالروز 9 دي ماه، اعلام كرد: حماسه ماندگار و بي بديل يوم الله نهم دي ماه سال 1388 تجلي بارزي از هويت و ماهيت انقلاب عظيم ملت ايران يعني روح ديانت حاكم بر دل هاي مردم بصير، فهيم و زمان شناس ام القراي جهان اسلام بود.

در اين پيام كه نسخه اي از آن روز دوشنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت، آمده است:‌

دراين روز حضور عاشورايي و يكپارچه تمامي اقشار درصحنه و استعانت از ذات اقدس الهي جل و علا، فتنه بزرگ و براندازانه استكبار جهاني و ايادي زبون دشمنان كينه توز عليه نظام مقدس اسلامي را خنثي و بساط فتنه جويان را در هم پيچيد.

پيام حاكيست: بزرگداشت اين حماسه تاريخي با هدف تبيين عمق شعارهاي مردمي در يوم الله 9 دي 1388 و حرف آن روز و امروز ملت سلحشور و بركات بس عظيم اين حضور اثرگذار از ضرورت و اهميت خاصي برخوردار مي باشد.

اين پيام ادامه يافته است: در همين رابطه سلسله همايش هاي بصيرت افزايي براي ايام دهه بصيرت و ميثاق امت با ولايت برنامه ريزي و باشكوه ترين مراسم اين مناسبت، تجمع حماسي مردم شريف و متدين قم هميشه سرافراز است كه در يوم الله نهم دي ماه از ساعت 10 صبح در مدرسه مباركه فيضيه برگزار خواهد شد.

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي قم از تمامي آحاد ملت بصير و ولايت مدار دعوت كرده است تا با حضور نشات گرفته از باورهاي ديني و انقلابي خود بر شكوه و عظمت مراسم، در تراز پايگاه اسلامي بيفزايند.



* حماسه نهم دي ماه، بار ديگر پشتوانه مردمي نظام مقدس جمهوري اسلام را به رخ جهانيان كشيد

سپاه علي بن ابيطالب(ع) نيز با صدور پيامي به مناسبت سالروز نهم دي ماه، اعلام كرد: حماسه نهم دي ماه بار ديگر پشتوانه مردمي دهها ميليوني انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي را به رخ جهانيان كشيد و مولفه 'جمهوريت' نظام را اثبات كرد.

در اين پيام آمده است: نهم دي ماه هر سال يادآور حماسه اي بزرگ درتاريخ معاصر انقلاب اسلامي مي باشد، حماسه اي كه با عنصر بصيرت و اقتدار انقلابي ملت بزرگ ايران، درهم آميخته است.

پيام حاكيست: فتنه بزرگ سال 88 كه به اذعان همه كارشناسان و صاحبان تجربه سياسي، درميان توطئه هايي كه در طول سه دهه عليه انقلاب اسلامي صورت گرفته است، از همه آن ها - حتي جنگ تحميلي هشت ساله، پيچيده تر و سهمگين تر بود.

دربخش ديگري ازاين پيام آمده است: درشرايطي كه فضاي غبارآلود فتنه، موجب ايجاد ترديد و سكوت برخي خواص تاثيرگذار و همچنين اميدواري و تلاش حداكثري دشمنان و بدخواهان شده بود، قدرت طلبي كوركورانه و كينه ورزي برخي جريانهاي سياسي داخلي نيز سبب شد تا اجراي انواع طرح هاي براندازي از انقلاب هاي رنگين و مخملي گرفته تا اتحاد ناميمون و علني فتنه گران با سلطنت طلبان و بهاييان و همه دشمنان دين و شريعت، براي نخستين بار در تاريخ انقلاب به ثبت برسد.

در اين پيام آمده است: اينگونه بود كه بركت و حرمت خون سرور و سالار شهيدان كه از همان آغاز نهضت حضرت روح الله(ره) نيز الهام بخش انقلاب اسلامي بود، بار ديگر سيل خروشان مردم انقلابي ما را در حركتي خودجوش و غيرتمندانه به صحنه آورد، غبار فتنه را فرونشاند و حماسه آفرين شد.

اين پيام با اشاره به اينكه 9 دي پتك جمهوريت ملت انقلابي ما بر فرق منافقان و كفار بود، آورده است: 9 دي اتمام حجت دينداران عاشورايي با يزيديان زمان، تجلي عزت و اقتدار حسيني مردم عاشورايي ايران در برابر طوفان جنگ نرم دشمن، فرياد بلند همراهي ملت با ولايت و هم يك يوم الله ديگر بود كه در تاريخ ماندگار شد و كسي نخواهد توانست آن را از حافظه تاريخي ملت ايران پاك كند.

پيام حاكيست: سپاه امام علي بن ابيطالب(ع) استان قم و بسيجيان سرافراز شهر كريمه اهل بيت(س)، در آستانه دهه بصيرت و در سالروز حماسه ماندگار 9 دي ضمن گراميداشت اين روز بزرگ، بار ديگر بر تنها رمز عبور از توطئه ها و فتنه ها يعني 'تبعيت محض از فرمان ولايت و امامت امت' تاكيد كرده و از عموم مردم به ويژه مردم انقلابي استان مقدس قم جهت حضور پرشور در برنامه هاي گراميداشت 9 دي دعوت به عمل مي آورند.



**

بسيج اساتيد حوزه هاي علميه نيز با صدور پيامي ضمن گراميداشت سالروز 9 دي، آورده است: 9 دي يكي از زيباترين روزهاي تاريخ پرفراز و نشيب ايران اسلامي در تاريخ ثبت شد.

در اين پيام كه نسخه اي از آن روز دوشنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت، آمده است: دشمنان پس از 30 سال ناكامي درنتيجه نگرفتن از انواع و اقسام توطئه هاي رنگارنگ خود، درفتنه سال 88 با تجهيز تمام امكانات بر اساس يك برنامه ريزي بسيار دقيق ارتباط تنگاتنگ مردم با ولايت و در نتيجه به زيركشيدن پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران را هدف قرار داده بودند.

پيام حاكيست: دستگاه هاي تبليغاتي دشمن در طول هشت ماه به صورت شبانه روزي درجهت شعله ور كردن آتش فتنه در آن دميدند و در زماني كه در انتظار چيدن ثمر فتنه اي كه ساليان متمادي روي آن كار كرده بودند، لحظه شماري مي كردند، با فرارسيدن تاسوعا و عاشوراي حسيني و اهانت اصحاب سرمست فتنه به مجالس عزاي سالار شهيدان و نمادهاي مقدس انقلاب، به يكباره روح عاشورايي در عمق جان مردم ولايتمدار ايران شعله ور شد و خروش توفنده دوستداران اهلبيت(ع) در سرتاسر كشور طومار تفاله هاي شيطان بزرگ را در هم پيچيد و به اين غائله پايان داد.

در اين پيام آمده است: بسيج اساتيد حوزه هاي علميه قم همصدا با امت هميشه درصحنه در مراسم روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت شركت كرده و ضمن تجديد بيعت با رهبر فرزانه انقلاب كه با درايت و نفس مسيحايي ايشان آتش فتنه به خاموشي گراييد، اعلام مي دارد ما دست هايي را كه درصدد برگرداندن قدرت به فتنه گران هستند را محكوم مي كنيم.

اين پيام ادامه يافته است: جهت عقيم ماندن توطئه هاي دشمنان در آينده از فرهيختگان حوزه، دانشگاه و اصحاب قلم در خواست مي كنيم در راستاي رسالت روشنگري و بصيرت افزايي خود، ضمن تحليل دقيق، علمي وكالبدشكافي عوامل تحقق فتنه، اشخاص و جريان هايي كه در فتنه 88 مشاركت داشتند را به مردم معرفي كنند.ك/1

/7404/ 550/