'عباس خانعلي' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: به همت 14 سرگروه آموزشي پايه هاي آمادگي تا ششم اين مقطع كتاب كار 'زبان و برقراري ارتباط، رياضي، جمله نويسي و فارسي' گروه كم توان ذهني از سوي كارشناسان اين مديريت طراحي و تهيه شد.
وي اضافه كرد: كتاب هاي كار براساس خواسته و نيازهاي مطرح شده از سوي معلمان اين مقطع و با هدف كمك به آموزش دانش آموزان طراحي مي شود.
خانعلي با بيان اينكه نواقص اين كتاب ها برطرف و همزمان با دهه فجر امسال رونمايي مي شود ،افزود: اين كتاب ها اول مهر سال آينده در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد و نيز برنامه هايي براي تهيه كتاب كار در ديگر پايه هاي آموزش و پرورش استثنايي استان در دست انجام است.
به گزارش ايرنا هم اينك يكهزار و 881 نفر دانش آموز در مدارس ويژه استثنايي استان گلستان تحصيل مي كنند.
همچنين 700دانش آموز در چهار مقطع اختلالات يادگيري گرگان و گنبدكاووس و 252 نفر در مدارس عادي از خدمات آموزشي و توانبخشي تلفيقي بهره مند بوده و دو مركز شبانه روزي پسران و دختران نيز در مقطع متوسطه اين آموزش و پرورش در گرگان فعال است.
دانش آموزان استثنايي گلستان با هفت گروه معلوليت در 29 مدرسه در 14 شهرستان مشغول فراگيري علم و مهارت هستند.
دانش آموزان زير پوشش آموزش و پرورش استثنايي گلستان در گروه هاي كودكان با نيازهاي ويژه ذهني، ناشنوا، نابينا، داراي اختلالات رفتاري و هيجاني (اتيسم)، جسمي و حركتي، اختلالات يادگيري و چند معلوليتي مي باشند.
خانعلي همچنين گفت: با هدف شناخت دانش آموز ديرآموز، ارائه يك تصوير ذهني مشخص و روشن از جايگاه اين دانش آموزان و ارتقاء مهارت حرفه اي معلمان پايه اول، كارگاه آموزشي 'دانش آموزان ديرآموز' با حضور معلمان اين پايه و همكاري كارشناسان اختلالات يادگيري برگزار شد.
رييس اداره آموزش وپرورش استثنايي گلستان هدف از برگزاري كارگاه آموزشي دانش آموزان دير آموز را تعريف و شناخت اين گروه، ويژگي هاي آنان و ارائه راهبردهاي آموزشي در زمينه هاي خواندن، نوشتن، رياضي، دقت وتوجه بيان كرد.
601
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
گرگان - ايرنا- رييس اداره آموزش وپرورش استثنايي گلستان از طراحي هفت كتاب كار درس هاي مختلف دانش آموزان گروه كم توان ذهني مقطع ابتدايي در استان خبر داد.