۹ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۴۸
کد خبر: 81443850
T T
۰ نفر
كتاب هاي كار دانش آموزان كم توان ذهني طراحي شد

گرگان - ايرنا- رييس اداره آموزش وپرورش استثنايي گلستان از طراحي هفت كتاب كار درس هاي مختلف دانش آموزان گروه كم توان ذهني مقطع ابتدايي در استان خبر داد.

'عباس خانعلي' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: به همت 14 سرگروه آموزشي پايه هاي آمادگي تا ششم اين مقطع كتاب كار 'زبان و برقراري ارتباط، رياضي، جمله نويسي و فارسي' گروه كم توان ذهني از سوي كارشناسان اين مديريت طراحي و تهيه شد.

وي اضافه كرد: كتاب هاي كار براساس خواسته و نيازهاي مطرح شده از سوي معلمان اين مقطع و با هدف كمك به آموزش دانش آموزان طراحي مي شود.

خانعلي با بيان اينكه نواقص اين كتاب ها برطرف و همزمان با دهه فجر امسال رونمايي مي شود ،افزود: اين كتاب ها اول مهر سال آينده در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد و نيز برنامه هايي براي تهيه كتاب كار در ديگر پايه هاي آموزش و پرورش استثنايي استان در دست انجام است.

به گزارش ايرنا هم اينك يكهزار و 881 نفر دانش آموز در مدارس ويژه استثنايي استان گلستان تحصيل مي كنند.

همچنين 700دانش آموز در چهار مقطع اختلالات يادگيري گرگان و گنبدكاووس و 252 نفر در مدارس عادي از خدمات آموزشي و توانبخشي تلفيقي بهره مند بوده و دو مركز شبانه روزي پسران و دختران نيز در مقطع متوسطه اين آموزش و پرورش در گرگان فعال است.

دانش آموزان استثنايي گلستان با هفت گروه معلوليت در 29 مدرسه در 14 شهرستان مشغول فراگيري علم و مهارت هستند.

دانش آموزان زير پوشش آموزش و پرورش استثنايي گلستان در گروه هاي كودكان با نيازهاي ويژه ذهني، ناشنوا، نابينا، داراي اختلالات رفتاري و هيجاني (اتيسم)، جسمي و حركتي، اختلالات يادگيري و چند معلوليتي مي باشند.

خانعلي همچنين گفت: با هدف شناخت دانش آموز ديرآموز، ارائه يك تصوير ذهني مشخص و روشن از جايگاه اين دانش آموزان و ارتقاء مهارت حرفه اي معلمان پايه اول، كارگاه آموزشي 'دانش آموزان ديرآموز' با حضور معلمان اين پايه و همكاري كارشناسان اختلالات يادگيري برگزار شد.

رييس اداره آموزش وپرورش استثنايي گلستان هدف از برگزاري كارگاه آموزشي دانش آموزان دير آموز را تعريف و شناخت اين گروه، ويژگي هاي آنان و ارائه راهبردهاي آموزشي در زمينه هاي خواندن، نوشتن، رياضي، دقت وتوجه بيان كرد.

601