عباس قلي پور،چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در ستاد سامد (سامانه ارتباط مردم و دولت) بوشهر افزود: شهروندان بوشهري از زمان آغاز فعاليت ستاد استقبال خوبي از اين سامانه داشتند و بزودي آمار مربوط به تماس گيرندگان با تلفن 111 اعلام مي شود.
وي با بيان اينكه ستاد سامد بوشهر براي پاسخگويي به درخواست هاي مردم در زمان سفر رييس جمهوري به اين استان راه اندازي شد گفت : اين ستاد فعاليت خود را از يك روز پيش از سفر هيات دولت به اين استان آغاز شد و تا فردا (پنجشنبه) به كار خود ادامه مي دهد.
اين مسوول با اشاره به اينكه اين ستاد وظيفه پاسخگويي به تلفن هاي مردم به سامانه 111 را دارد، گفت: نزديك به 600 نفر در چهار نوبت كاري مشغول پاسخ دادن به تماس هاي شهروندان بوشهري هستند.
وي با بيان اينكه براي درخواست هاي قابل پيگيري مردم از طريق تلفن 111 سامد پس از ثبت، كد رهگيري صادر مي شود، افزود: برخي درخواست ها نيز قابل ثبت نيستند كه در اين موارد نيز راهنمايي هاي لازم از سوي متصديان سامانه به مردم ارايه مي شود.
قلي پور گفت: با فعال شدن سامانه سامد، مردم در سفرهاي استاني رييس جمهوري به جاي نامه دادن مي توانند با شماره گيري 111 موضوعات و درخواست هاي مورد نظر خود را مطرح كنند.
مديركل بازرسي و رسيدگي به شكايات مردمي استانداري بوشهر از سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) به عنوان راهي آسان، مطمئن و كم هزينه و جايگزين نامه براي ارتباط مردم با دولتمردان ياد كرد و گفت: اين سامانه پل ارتباطي ميان مردم و دولت محسوب مي شود.
اين مسوول، بيشترين تقاضاها را از مردم در تماس با سامانه سامد به ترتيب دريافت كمك ها و تسهيلات مالي، اشتغال، خدمات درماني و مسكن خواند و گفت: بخشي از تماس هاي مردمي نيز به شكايات، انتقادات و پيشنهادهااختصاص دارد.
قلي پور همچنين گفت: هيات حل اختلاف به ابتكار استانداري بوشهر راه اندازي شدكه كار اين هيات رسيدگي به درخواست هاي آن دسته از شهرونداني است كه پس از تماس با سامد و ارجاع موضوع آنها به ادارات از پاسخگويي دستگاه ها قانع نشده اند.
وي گفت: با پايان يافتن فعاليت اين ستاد، كار سامانه سامد متوقف نمي شود و مردم همچنان مي توانند در تماس با 111 درخواست ها، شكايات و پيشنهادهاي خود را مطرح كنند تا توسط اين سامانه به صورت الكترونيك ثبت و مورد پيگيري قرار بگيرد.
دوازدهمين سفر استاني كاروان دولت تدبير و اميد از صبح سه شنبه تا ظهر امروز(چهارشنبه) به بوشهر انجام گرفت.
7392 /675
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
بوشهر-ايرنا- مسوول ستاد ارتباط مردم و دولت و مديركل بازرسي و رسيدگي به شكايات مردمي استانداري بوشهر گفت: استفاده از سامانه سامد (تلفن 111)بهترين راه براي ارتباط مردم با دولت است.