به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در این مراسم گفت: نحوه تماس شهروندان دارای مشكلات شنیداری و گفتاری با سامانه 110 نیروی انتظامی، از جمله دغدغه های پلیس تهران بزرگ در زمینه خدمت رسانی بهینه به مردم است.
سردار حسین ساجدی نیا افزود: به همین دلیل سامانه پیامكی 110110 پلیس تهران بزرگ با جامعه هدف شهروندانی كه مشكل شنیداری و گفتاری دارند، طراحی و راه اندازی شده است.
وی با اشاره به افتتاح سامانه پیامكی 110110 نیروی انتظامی تهران بزرگ همزمان با گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: روزانه 30 هزار تماس مردمی با مركز فوریت های پلیسی(سامانه 110) گرفته می شود كه از این تعداد 11 هزار مورد آن عملیاتی می شود.
سردار ساجدی نیا افزود: با راه اندازی سامانه پیامكی 110110 پلیس تهران بزرگ، شهروندانی كه دارای مشكل شنیداری و دیداری هستند و یا در شرایطی قرار دارند كه به دلیل سرقت و یا تصادف نمی توانند سخن بگویند، از این طریق با مركز فوریت های پلیس ارتباط برقرار می كنند.
رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینكه امكان تماس پیامكی با سامانه های 115 و 125 در شهر تهران وجود ندارد؛ خاطر نشان كرد: پلیس تهران بزرگ این آمادگی را دارد در راستای خدمت رسانی بهینه به شهروندان تمامی گزارشات و اطلاعات دریافتی از طریق سامانه 110110 را در اختیار مراكز اورژانس و آتش نشانی شهر تهران قرار دهد.
سردار ساجدی نیا با بیان اینكه سامانه 110110 قابلیت كاركرد با دو زبان فارسی و انگلیسی را دارد، اظهار كرد: شهروندان برای استفاده از این سامانه و ارائه گزارشی به پلیس باید نوع حادثه و آدرس دقیق محل وقوع حادثه را مشخص و از طریق پیامك اعلام كنند.
رییس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: با راه اندازی سامانه 110110 در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، پیش بینی می كنیم روزانه 50 پیامك از طریق شهروندان به این سامانه ارایه شود.
سردار ساجدی نیا در خصوص زمان رسیدگی به تماس های پیامكی این سامانه نیز گفت: به طور میانگین زمان رسیدگی به پیامك های ارسالی شهروندان، حدود هفت دقیقه است.
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از شهروندان تهرانی خواست، تنها در مواقع لزوم از سامانه پیامكی 110110 استفاده كنند و بیشتر گزارشات و درخواست های خود را از طریق سامانه تلفنی 110 به پلیس اعلام كنند.
سردار ساجدی نیا به اشاره به اینكه متاسفانه مزاحمت های نیز از طریق تماس با سامانه 110 برای پلیس ایجاد می شود، تصریح كرد: بیش از 99 درصد مزاحمت های تلفنی در ارتباط با سامانه تلفنی 110 پلیس شناسایی و مورد بررسی قرار می گیرد.
به گفته سردار ساجدی نیا، سامانه پیامكی 110110 تا پایان سال آینده در تمامی استان های كشور راه اندازی و فعال خواهد شد.
تهرام/7244/ 1625
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
تهران - ایرنا - فعالیت سامانه پیامكی 110110 فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با هدف افزایش ظرفیت و قابلیت پلیس برای دریافت اطلاعات و گزارشات مردمی، روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور سردار حسین ساجدی نیا آغاز شد.