ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: حمایت از تولیدات داخلی، پرداخت مالیات، تحریم مصرف تولیدات خارجی و عدم وابستگی به درآمد حاصله از فروش نفت از توصیه های موكد رهبر فرزانه انقلاب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'سید مهدی قریشی' در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با محور قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم و مسئولان آذربایجان شرقی افزود: دشمنان نظام و اسلام همواره در صدد طرح توطئه های متعدد و تضعیف بنیان نظام مقدس انقلاب اسلامی و اتحاد مسلمانان هستند كه این امر نیازمند هوشیاری مردم و مسئولان است.

وی اظهار كرد: رهبر فرزانه انقلاب تاكید دارند دشمنان اسلام هیچگاه از دشمنی و عداوت بر علیه ما دست برنمی دارند و باید بدانیم كه دشمنان نظام به هیچ وجه خیرخواه ما نیستند و می خواهند كه ما همواره در بیچارگی و غرق در مشكلات باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به بخش دیگری از فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره كرد و گفت: امروزه وابستگی به نفت و درآمد حاصله از آن یكی از بزرگترین مشكلات اقتصادی كشور است كه اقتصاد ایران كاملا وابسته به آن است و این ضعف بزرگی برای مملكت محسوب می شود.

امام جمعه ارومیه افزود: مردم و مسئولان باید دست در دست هم دهند تا بتوانیم با خروج از این وابستگی در راستای اجرای صحیح جهاد اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی تلاش كنیم و كشور را به سوی استقلال اقتصادی سوق دهیم.

وی ادامه داد: اعتماد دولت و ملت به یكدیگر ركن اساسی رسیدن به این موفقیت است و پرهیز از مصرف تولیدات خارجی و روی آوردن به استفاده از محصولات داخلی گام مهمی در این راستا می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، پرداخت مالیات را یكی از دیگر از تاكیدات مهم مقام معظم رهبری اعلام كرد و افزود: متاسفانه برخی از سرمایه داران به انحاء مختلف از پرداخت مالیات فرار می كنند و این امر لطمات زیادی بر اقتصاد ممكلت می زند و عامل مهمی بر افزایش بیكاری در جامعه است.

وی گفت: پرداخت مالیات نوعی وظیفه شرعی و ملی است و فرار از آن جرم بزرگی در حق این مردم است.

خطیب نماز جمعه ارومیه در خصوص ظرفیت های صنعت و معدن آذربایجان غربی نیز گفت: بر اساس گزارش هایی از متخصصان و كارشناسان اعلام شده اعتباری افزون بر 14 هزار میلیارد ریال در صنایع فولاد استان سرمایه گذاری شده كه به دلیل عدم تولید شمش هم اكنون كاملا راكد است و هیچ فعالیتی در این خصوص انجام نمی شود در حالی كه می توانست برای هزاران جوان بیكار ایجاد اشتغال شود.

وی ادامه داد: بر اساس همین گزارش، آذربایجان غربی ظرفیت استخراج 50 میلیون تن سنگ آهن را دارد كه به دلیل كم توجهی و عدم توجه مسئولان راكد و غیر فعال و بدون بهره برداری مانده است.

امام جمعه ارومیه گفت: از نمایندگان مجلس می خواهم به جای اینكه به فكر رقابت انتخاباتی و كسب پست و مقام باشند در راستای خدمت به این مردم و حل مشكلات و مسائل مملكت تلاش كنند و در صدد شناسایی ظرفیت های بالقوه و بالفعل استان در جهت تامین امنیت و آسایش مردم باشند.

نماز جمعه این هفته ارومیه با شكوه خاصی و با حضور پرشور زن و مرد و پیر و جوان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

7126/6008