امام جمعه ارومیه: ایران الگوی مقاومت برای ملت‌های آزاده جهان است

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران مقابل دشمنان ایستادگی و مقاومت نداشت، گفت: جمهوری اسلامی ایران الگوی مقاومت برای همه ملت‌های آزاده جهان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه جمهوری‌اسلامی ایران بیش از ۴۰ سال است که در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرده و جبهه مقاومت را زنده نگه داشته است، افزود: مقاومت ایران در برابر دشمنان به برکت خون شهدا و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است.

وی‌ با اشاره به نام گذاری سال جدید به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید توسط مقام معظم رهبری اضافه کرد: این نام‌گذاری نشان داد که مباحث اقتصادی همچنان دغدغه رهبر معظم انقلاب است و باید تاکیدات معظم‌له سرمشق مسوولان قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری به مباحث اقتصادی، اشرافیت‌کامل دارند، ادامه داد: نمایندگان مجلس باید توجه داشته باشند که بهبود وضعیت اقتصادی و رفع مشکلات مردم در راس قانون گذاری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر توقف وابستگی به اقتصاد نفتی و خام‌فروشی تاکید داشته‌اند، اظهار کرد: انتظار می‌رود نهادهای مسوول بر این تاکیدات معظم له هم جامه عمل بپوشانند.

وی گفت: توسعه تجارت بین الملل، شکوفایی شرکت های دانش بنیان حمایت از بخش خصوصی در سرمایه گذاری و مباحث اقتصادی کشور از دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات جهادی دولت در سال گذشته باید در سال جدید و با شدت بیشتری ادامه یابد، تاکید کرد: آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های کم نظیر اقتصادی دارد که باید با شکوفا شدن آنها، این استان در توسعه اقتصادی کشور پیش قدم باشد.

امام جمعه ارومیه همچنین بر ضرورت جلوگیری از تجمل گرایی و مصرف بی‌رویه انرژی، سوخت و مواد غذایی در جامعه تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظام اسلامی سبب افزایش معنویت در جامعه شده است، گفت: حضور میلیونی زائران در لحظه تحویل سال جدید در مشهد مقدس و سایر اماکن مقدس نشانگر وجود معنویت در قلب مردم ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین شرکت در گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را امری مبارک‌ دانست و افزود: با تلاش‌های دادگستری آذربایجان‌غربی، سال گذشته استان ما جایگاه ممتازی در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد داشت که امیدواریم این روند ادامه دار باشد.

به گزارش ایرنا، به دلیل زلزله صبح‌ امروز در شهرستان خوی و احساس آن در نقاط مختلف استان از جمله ارومیه، پس‌ از نماز جمعه امروز، نماز آیات نیز توسط نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه اقامه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha