تهران- ایرنا- در پی تصویب ایین نامه سامان دهی پیامك های در جلسه بیست و یكم شورای عالی فضای مجازی دبیر این شورا گفت: این آیین نامه قرار است بعداز تایید نهایی مسوولان كشور ابلاغ شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا كلیات سیاست های ساماندهی خدمات پیامكی ارزش افزوده و پیامك انبوه در شبكه های ارتباطی در بیست و یكمین جلسه شورای عالی فضای مجازی كشور به تصویب رسید.

محمد حسن انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت : این آیین نامه قرار است با تایید نهایی مسوولان كشور به ابلاغ نهایی برسد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی درمورد بندهای این آیین نامه در خصوص پیامك های خدمات ارزش افزوده گفت: ارسال چنین پیامك هایی باید با تمایل كامل مخاطب صورت گیرد نه اینكه به مخاطب تحمیل شود.

انتظاری همچنین درباره پیامك های انبوه تبلیغاتی خاطرنشان كرد: براساس آیین نامه باید فرستنده پیام و علت فرستادن پیام های انبوه مشخص و شفاف باشد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان كرد: این آیین نامه براساس مشكلات مطرح شده ارسال و دریافت این پیامك ها اعم از محتوای آنها، نامشخص بودن مرجع ارسال و نقش اپراتورها در ارسال و دریافت پیامك ها، به تصویب رسیده است.

وی افزود: براساس این آیین نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شده است تا كارگروهی برای نظارت بر ارسال و تبادل پیامك های انبوه تبلیغاتی و پیامك های ارزش افزوده با حضور نمایندگانی از دستگاههای ذیربط تشكیل دهد.

خدمات پیامك انبوه خدماتی است كه از طریق شبكه های ارتباطی بدون درخواست قبلی كاربران و پرداخت هزینه توسط آنان، دریافت شده و جنبه تبلیغی و یا اطلاع رسانی دارد. همچنین خدمات ارزش افزوده پیامكی خدماتی است كه كاربران به درخواست خود آن را انتخاب كرده و باید برای دریافت آن مبلغی را پرداخت كنند.

علمی(4)**9190**1599