مزاحمت های تلفنی كه قبل از افزایش ارتباطات به صورت فرد به فرد بوده و كمتر نهادهای خدماتی و حاكمیتی را نشانه می رفته است اینك برای برخی از مراكز مانند اورژانس ها كه به خاطر كاركردهای ویژه آن و نجات جان بیماران حریم خاصی دارند به مشكل تبدیل شده است.
ارائه خدمات درمانی سریع به بیماران قلبی و مغزی و نیز تصادفات مرگبار اصلی ترین عامل برای نجات جان این بیماران به شمار می رود كه بیشترین ماموریت و ارائه خدمات اورژانس ها است.
براساس آمار رسمی مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی مازندران از پنج هزار و 800 ماموریت ماهانه این نهاد یكهزار مورد مربوط به بیماران قلبی است .
رییس مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی مازندران از مزاحمت های تلفنی افراد به اورژانس گلایه كرد و گفت: با اعزام بی مورد ماموران اورژانس ، فرصت و زمان خدمات دهی به بیماران واقعی از دست می رود .
فرهاد مصدری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود :60 درصد تماس تلفنی مردم با مركز 115 (اورژانس) مازندران مزاحم تلفنی است كه منجر به اعزام بی مورد ماموران این مركز می شود .
وی ادامه داد: سرعت برای حضور در محل حادثه به عنوان عامل تاثیرگذار نجات جان بیماران و مصدومان است كه مزاحمت های تلفنی و اعزام نیرو به محل این فرصت طلایی را از پرسنل اورژانس می گیرد .
رییس مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی مازندران گفت: امسال حدود 80 هزار ماموریت توسط پرسنل این نهاد انجام شد كه از این میزان 50 هزار ماموریت غیر تصادفی و مابقی تصادفی بود .
وی ادامه داد : از این تعداد ماموریت اورژانس حدود 43 هزار بیمار و مصدوم به بیمارستان و مراكز درمانی اعزام و بیش از 21 هزار نفر به صورت سرپایی درمان شدند .
مصدری با تاكید بر وظیفه خطیر اورژانس در ارائه خدمات درمانی سریع به بیماران و مصدومان از مردم خواست تا دراین زمینه همكاری لازم را اعمال بكنند .
وی ادامه داد : مردم با آگاهی از این مساله با تماس تلفنی ضروری، ماموران اورژانس را در ارائه خدمات و وظیفه شان یاری برسانند .
رییس مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی مازندران همچنین به فعالیت های اورژانس مازندران در ایام نوروز امسال اشاره كرد و افزود : خدمات دهی به مسافران نوروزی امسال در 76 پایگاه اورژانس جاده ای مازندران انجام می شود.
مصدری گفت : فعالیت یك فروند بالگرد آمبولانس هوایی ، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و 104 دستگاه آمبولانس معمولی هم برای تعطیلات نوروزی پیش بینی شده است .ك3
2096/1352/1899
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
ساری- ایرنا- امان از مزاحمت های تلفنی حتی با جان بیماران، معضلی كه اكنون مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی مازندران را با مشكل مواجه كرده است، به طوریكه 60 درصد تماس مردمی با مركز 115 (اورژانس) این مدیریت مزاحم عنوان شده است.