۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۱۷
کد خبر: 81546781
T T
۰ نفر

امان از مزاحمت های تلفنی ، حتی با جان بیماران

۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۱۷
کد خبر: 81546781
امان از مزاحمت های تلفنی ، حتی با جان بیماران

ساری- ایرنا- امان از مزاحمت های تلفنی حتی با جان بیماران، معضلی كه اكنون مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی مازندران را با مشكل مواجه كرده است، به طوریكه 60 درصد تماس مردمی با مركز 115 (اورژانس) این مدیریت مزاحم عنوان شده است.

مزاحمت های تلفنی كه قبل از افزایش ارتباطات به صورت فرد به فرد بوده و كمتر نهادهای خدماتی و حاكمیتی را نشانه می رفته است اینك برای برخی از مراكز مانند اورژانس ها كه به خاطر كاركردهای ویژه آن و نجات جان بیماران حریم خاصی دارند به مشكل تبدیل شده است.

ارائه خدمات درمانی سریع به بیماران قلبی و مغزی و نیز تصادفات مرگبار اصلی ترین عامل برای نجات جان این بیماران به شمار می رود كه بیشترین ماموریت و ارائه خدمات اورژانس ها است.

براساس آمار رسمی مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی مازندران از پنج هزار و 800 ماموریت ماهانه این نهاد یكهزار مورد مربوط به بیماران قلبی است .

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی مازندران از مزاحمت های تلفنی افراد به اورژانس گلایه كرد و گفت: با اعزام بی مورد ماموران اورژانس ، فرصت و زمان خدمات دهی به بیماران واقعی از دست می رود .

فرهاد مصدری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود :60 درصد تماس تلفنی مردم با مركز 115 (اورژانس) مازندران مزاحم تلفنی است كه منجر به اعزام بی مورد ماموران این مركز می شود .

وی ادامه داد: سرعت برای حضور در محل حادثه به عنوان عامل تاثیرگذار نجات جان بیماران و مصدومان است كه مزاحمت های تلفنی و اعزام نیرو به محل این فرصت طلایی را از پرسنل اورژانس می گیرد .

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی مازندران گفت: امسال حدود 80 هزار ماموریت توسط پرسنل این نهاد انجام شد كه از این میزان 50 هزار ماموریت غیر تصادفی و مابقی تصادفی بود .

وی ادامه داد : از این تعداد ماموریت اورژانس حدود 43 هزار بیمار و مصدوم به بیمارستان و مراكز درمانی اعزام و بیش از 21 هزار نفر به صورت سرپایی درمان شدند .

مصدری با تاكید بر وظیفه خطیر اورژانس در ارائه خدمات درمانی سریع به بیماران و مصدومان از مردم خواست تا دراین زمینه همكاری لازم را اعمال بكنند .

وی ادامه داد : مردم با آگاهی از این مساله با تماس تلفنی ضروری، ماموران اورژانس را در ارائه خدمات و وظیفه شان یاری برسانند .

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی مازندران همچنین به فعالیت های اورژانس مازندران در ایام نوروز امسال اشاره كرد و افزود : خدمات دهی به مسافران نوروزی امسال در 76 پایگاه اورژانس جاده ای مازندران انجام می شود.

مصدری گفت : فعالیت یك فروند بالگرد آمبولانس هوایی ، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و 104 دستگاه آمبولانس معمولی هم برای تعطیلات نوروزی پیش بینی شده است .ك3

2096/1352/1899
۰ نفر