نوشهر - ايرنا - ششمين همايش بزرگ تجليل از مشاهير و مفاخر استان مازندران 31 ارديبهشت ماه 94 به ميزباني شهرستان رامسر برگزار مي شود.

هرمز اردشيري مدير بنياد مشاهير و مفاخر استان مازندران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از تجليل بيش از يكصد چهره برجسته توسط اين بنياد طي برگزاري پنج همايش خبرداد و گفت: استان مازندران داراي شخصيت هاي ممتاز و برجسته در حوزه هاي مختلف است كه در سراسر دنيا و ميهن اسلامي منشا خير و بركت و خدمت بوده اند.

اردشيري با قدرداني از نگاه ويژه استاندار مازندران و استقبال نخبگان، دانشگاهيان و فرهيختگان استان از اين برنامه بزرگ علمي و فرهنگي، اظهار داشت: تا كنون از بيش از 100 چهره برجسته در قالب 5 همايش تجليل شده اند.

وي تاكيد كرد: مازندران از ديرباز مهد علم و ادب و ديار علما، فرهيختگان و نخبگان بوده و قدرشناسي از اين مفاخر بايد به فرهنگ عمومي تبديل شود.

مديربنياد مشاهير و نخبگان مازندران تاكيد كرد : مازندران سواي طبيعت زيبا در زمينه نيروي انساني فرهيخته در كشور زبانزد عام و خاص است.

اردشيري گفت : فلسفه تشكيل بنياد مشاهير و مفاخر استان مازندران شناسايي و معرفي بزرگان عرصه هاي علمي، فرهنگي، هنري و اجتماعي به ويژه سراداران وشهداي بزرگ دوران دفاع مقدس و الگوسازي از آنان براي اقشار مختلف بويژه نسل جوان است.

پنجمين همايش مشاهر و مفاخر مازندران اواخر سال 90 در شهرستان محمودآباد برگزار و در آن از خدمات ماندگار سرلشكر شهيد منفرد نياكي، سرلشكر خلبان شهيد خلعتبري، داوود رشيدي، پرفسور مرحوم مير بهادر قلي آريانژاد، پرفسور مفيد گرجي، دكتر باقر لاريجاني، دكتر اسماعيل منصوري لاريجاني، مرحوم حجت الاسلام شيخ علي ادبي، دكتر داريوش جاويدي، پرفسور رضا اوجاني، اسرافيل شيرچي و دكتر مهدي زارع تجليل شد.ك/3

7515/1535/6097