رشت - ایرنا - مدیركل حج و زیارت گیلان از اعزام 298 زائر عمره مفرده از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به سرزمین وحی خبر داد.

حسن یگانه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : روز گذشته 298 نفراز زائران عمره مفرده با پرواز شماره 2899 از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به سرزمین وحی اعزام شدند.

وی با اشاره به پروازهای انجام نشده در مرحله دوم اعزام های زائران عمره مفرده اظهار كرد : عملیات اعزام دو كاروانی كه در قالب یك پرواز نهم اسفند ماه به دلیل صادر نكردن روادید لغو شده بود ، روز سی ام فروردین ماه و چهارم اردیبهشت ماه امسال انجام می شود.

وی اضافه كرد : همچنین برای پروازهای انجام نشده پنجم و ششم فروردین ماه ، برنامه ریزی های لازم در دو ماه آینده انجام خواهد شد.

یگانه با یادآوری اینكه اعزام زائران عمره مفرده از نوزدهم آذرماه سال گذشته آغاز شده و تا بیست و سوم خرداد ماه ادامه خواهد داشت، تصریح كرد: در صورت روال عادی پروازها، تمامی اعزام های برنامه ریزی شده به سرزمین وحی در این مدت انجام خواهد شد.

به گفته مدیركل حج و زیارت گیلان در مرحله اول اعزام ها كه از نوزدهم آذرماه سال گذشته آغاز و تا بیستم اسفندماه ادامه یافت، هفت هزار و 912 نفر از فرودگاه گیلان به سرزمین وحی اعزام شدند.ك/3

7296/6070