به گزارش تارنماي «لايو تريدينگ نيوز»، شركت صنايع سنگين ميتسوبيشي انتظار دارد بتواند 20 درصد از بازار جهاني هواپيماهاي تجاري را به دست آورد.
ارزش بازار هواپيماهاي تجاري نو در بازه زماني 2014 تا 2033 حدود چهار هزار و 600 ميليارد دلار برآورد مي شود.
شركت آمريكايي بويينگ و شركت اروپايي ايرباس اكنون تقريبا به طور كامل بازار هواپيماهاي تجاري جهان را در اختيار دارند.
شركتهاي روسي نيز از گذشته در اين بازار حضور داشتند و اخيرا چين با طراحي و ساخت هواپيماي مسافربري، حضور خود در اين بازار را به رخ شركتهاي قدرتمند آمريكايي و اروپايي كشيده است.
جت مسافربري ژاپني (MRJ)، هواپيمايي منطقه اي (regional) با 90 صندلي است و ويژگي هاي منحصربفردي ازجمله استفاده از جديدترين موتور با كاهش 20درصدي مصرف سوخت را دارد.
بيشينه برد سه هزار و 380 كيلومتر، طراحي آيروديناميك و بال هاي بسيار نازك كه اصطكاك را به كمترين ميزان ممكن مي رساند، بال و بدنه آلومينيومي و دم فيبركربني از ديگر ويژگيهاي برجسته هواپيماي در حال طراحي ژاپن است.
آساق**9163**1577
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
تهران – ايرنا – ژاپن قصد دارد با ساخت هواپيماي مسافربري ام آر جي (MRJ) وارد بازار هواپيماهاي جت تجاري شود.