به گزارش ایرنا «وو گوان هویی» روز یکشنبه در پکن گفت: در سال گذشته، ۶ هواپیمای C۹۱۹ پس از پشت سر گذراندن مراحل مختلف تأیید کیفیت فنی و ایمنی و دریافت گواهینامه پرواز، به صورت آزمایشی در شانگهای، شی آن، دون یینگ و نان چانگ با موفقیت به پرواز درآمدند.
وی اظهار کرد: تا کنون شرکت هواپیمایی تجاری چین، ۲۵ فروند هواپیمای ARJ۲۱ را به سفارشدهندگان خود از جمله شرکتهای هواپیمایی چنگ دو، تیان جیائو و جیان سو تحویل داده است.
این مقام چینی گفت: این سه شرکت هواپیمایی ۵۰ خط هوایی راهاندازی کردهاند که ۵۰ شهر را تحت پوشش قرار میدهد و جابهجایی مسافر آن نیز بیش از ۸۳۰ هزار نفر است.
وو گوانگ هویی همچنین اطلاع داد که در حال حاضر، طرح کلی هواپیمای مسافربری بدنه پهن CR۹۲۹ به ثبت رسیده و مراحل ابتدایی طراحی و ساخت آن نیز آغاز شده است.
هواپیمای مسافربری بدنه پهن CR۹۲۹ به طور مشترک توسط شرکت هواپیمای تجاری چین و گروه تولید وحدت روسیه طراحی و ساخته میشود این هواپیما با سه فاصله پرواز هواپیمای مدل اساسی ۱۲ هزار کیلومتر است و هواپیمایی سه کابینه ۲۸۰ صندلی خواهد داشت.
شرکت هواپیماسازی دولتی کوماک (COMAC) سازنده هواپیمای جدید «سی ۹۱۹» می باشد و مسئولان این شرکت این مدل هواپیما را رقیبی جدی برای دو مدل هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس «آ ۳۲۰» می دانند که برد استاندارد آن چهار هزار و ۷۵ کیلومتر اعلام شده است.
قبل از هواپیمای «سی ۹۱۹» چین؛ فقط آمریکا، روسیه، برزیل، کانادا، انگلیس، فرانسه و آلمان هواپیماهای مسافربری بزرگ را در داخل کشور ساخته بودند.
شرکت هواپیماسازی دولتی کوماک (COMAC) چین همچنین با شرکت «یو ای سی» روسیه (یونایتد ایرکرفت) در یک همکاری مشترک و جدید، ساخت اولین هواپیمای مسافربری پهن پیکر را آغاز کرده اند که می تواند رقیبی جدی برای ایرباس های «آ ۳۳۰» و «آ ۳۵۰» و بویینگ های «۷۷۷ و ۷۸۷» باشد.
چین دارای یک طرح برای رسیدن به آمریکا به عنوان بزرگترین بازار هوانوردی تجاری در جهان تا سال ۲۰۳۰ است.
نظر شما