نوشهر - ایرنا - بارندگی شدید و جاری شدن سیل، از شامگاه دیروز (یكشنبه) جاده چالوس را مسدود كرده است و تلاش نیروهای امدادی و خدمات رسانی برای بازگشایی این مسیر ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، بارندگی شدید از دیروز (23 فروردین) در غرب مازندران بویژه شهرستان چالوس آغاز شده كه در همین مدت كوتاه خسارت های سنگینی به بخش های مختلف این منطقه به ویژه جاده چالوس - كرج وارد كرده است.

محمدناصر زندی فرماندار چالوس روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: سیل كه بر اثر طغیان رودخانه چالوس در جاده كندوان رخ داده و از عصر دیروز این مسیر ارتباطی را به طور كامل بسته است.

وی ادامه داد: اكنون تمامی نیروهای امدادی و خدمات رسانی به مناطق حادثه دیده اعزام شده اند تا میزان خسارت های وارده را به طور دقیق ارزیابی كنند.

وی افزود: سیل به پنج نقطه از جاده كرج - چالوس خسارت های جدی وارد كرده و تا اطلاع ثانوی امكان تردد در این مسیر وجود ندارد.

فرماندار چالوس گفت كه سیل همچنین خسارت های سنگینی نیز به ابنیه و تاسیسات زیربنایی برخی از روستاهای حاشیه جاده كندوان، شهر مرزن آباد و حتی سد انحرافی چالوس وارد كرده است.

زندی افزود: هرچند بعد از این حادثه زندگی اهالی تعدادی از روستاهای خسارت دیده در حاشیه رودخانه چالوس و حتی شهر مرزن آباد به حالت عادی برگشته، اما عمق خسارت ها بسیار بالا است.

رییس اداره راه و شهرسازی چالوس نیز به ایرنا گفت: جاده چالوس - كرج بر اثر جاری شدن سیل بسته شده و بعید به نظر می رسد كه به زودی این راه بازگشایی شود.

رضا كاوه اظهار داشت: بیشترین خسارت ها به منطقه دربند وارد شده و اگر این نقطه از راه ترمیم شود، در بقیه نقاط عمق خسارت ها زیاد نیست.

فرمانده پلیس راه استان البرز نیز در این باره به ایرنا گفته است:بر اثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه، جاده كرج - چالوس در چند نقطه از جمله پل خواب و منطقه درده بسته شده است.

وی اظهار داشت: با هماهنگی پلیس راه استان مازندران، تردد خودروها از سمت شمال به جنوب و جنوب به شمال در این مسیر ممنوع اعلام شده است.

اكبری گفت: گروه های راهداری در حال بازگشایی این مسیر هستند كه پس ازرفع انسداد، تردد خودروها در آن جریان خواهد یافت.

جاده كرج - چالوس به مسافت حدود 160 كیلومتر نیمی از آن در حوزه استحفاظی استان البرز و بقیه در حوزه جغرافیایی استان مازندران قرار دارد.

1535/7078/1899/ 2025