تهران - ایرنا - مردم استان الحدیده یمن در اعتراض به ادامه حملات هوایی عربستان به این كشور تظاهرات گسترده ای برپا كردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی یمنی پرس، شركت كنندگان در این تظاهرات كشته شدن شهروندان بی گناه و دخالت ائتلاف تجاوزگر به رهبری ریاض را محكوم كردند.

تظاهركنندگان یمنی پارچه نوشته هایی در محكومیت حمله هوایی جنگنده های عربستان به تاسیسات غیرنظامی و ساختمان های مسكونی در دست داشتند.

بر اساس این گزارش، شركت كنندگان در این راهپیمایی در پایان با صدور بیانیه ای از همه ملت های جهان ، دولت ها ، هیات ها و سازمان های دوستدار صلح خواستند تا برای توقف این تجاوز وحشیانه به یمن تلاش كنند.



**حمله علیه یمن در جهت منافع آمریكا و عربستان

ریك فرانكون افسر بازنشسته ارتش آمریكا اعتراف كرد كه حمله جنگنده های عربستان به یمن در جهت منافع واشنگتن و ریاض صورت گرفت.

فرانكون گفت: آمریكا حمایت نظامی خود از عربستان و سایر كشورهای تجاوزگر را افزایش داده است. جنبش انصارالله آمریكا را همانند عربستان در معرض تهدید قرار داده اند.

این كارشناس نظامی آمریكایی همچنین گفت كه نیروهای كشورش در جنگ های شش گانه رژیم عربستان علیه انصارالله یمن شركت كردند.



**مسلح شدن زنان یمن در مقابله با حمله رژیم سعودی

زنان یمن با تشكیل گردهمایی در مدرسه دولتی ذی یزن صنعا و در دست گرفتن سلاح همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز جهانی زن با ارتش و نیروهای مردمی یمن در مقابله با ائتلاف تجاوزگر به رهبری عربستان اعلام همبستگی كردند.

شركت كنندگان در این اجتماع تاكید كردند كه با قرار گرفتن در كنار مردان یمن این كشور را به گورستان متجاوزین تبدیل خواهند كرد.

زنان اجتماع كننده با صدور بیانیه ای از پاكستان و تمام كشورهای مخالف این اقدام تجاوزكارانه تشكر و قدردانی كردند.

عربستان از 26 مارس(6 فروردین) ، تجاوز گسترده به خاك یمن را با حمله هوایی به این كشور آغاز كرد.

در تجاوز نظامی هواپیماهای عربستان و همپیمانانش به خاك یمن به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این كشور تاكنون شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و كودكان یمنی جان باخته اند.

در این تجاوز گسترده، جنگنده های10 كشور عربی از جمله كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس (به جز عمان) و آمریكا، جنگنده های ارتش عربستان را در حمله به یمن همراهی می كنند.

خاورم ** 1487 **1010