یزد - ایرنا - امام جمعه یزد گفت: اختلاف های امروز جهان اسلام از فاصله گرفتن دو سفارش پیام یعنی قرآن و اهل بیت (ع) ناشی شده است.

به گزارش ایرنا ، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یزد افزود: رسول خدا تاكید داشتند كه اگر تنها یكی از این دو انتخاب شود موجب تفرقه و اختلاف میان مسلمانان و گمراهی آنها خواهد شد.

وی با تبریك ولادت امام حسین (ع) اظهار كرد: حضرت سیدالشهدا(ع) و ائمه ما نیز در زمانی به شهادت رسیدند كه اهل بیت كنار گذاشته شد بودند.

خطیب جمعه یزد اضافه كرد: این حدیث مبارك مال یك زمان خاص نیست بلكه تا ابد و تا قیامت مصداق دارد و فاصله انداختن میان قرآن و اهل بیت (ع) پیامبر از شگردهای آمریكایی هاست تا بتوانند میان مسلمانان تفرقه ایجاد كنند.

ناصری ادامه داد: متاسفانه تعصبات جاهلی موجب تشدید این فاصله ها شده و حتی بعد از پیامبر اسلام به جایی رسید كه تا 100سال اجازه بیان روایات پیامبر (ص) داده نمی شد و امروز نیز موجب شده پول ملت های مسلمان به حلق سناتورهای آمریكایی ریخته می شود تا بر سر مسلمانان گلوگه بریزند.

امام جمعه یزد خاطرنشان كرد: كجای اسلام و سیره پیامبر (ع) و حضرت علی (ع) آمده كه یتیمان را كشته و خانه های مسلمانان را ویران كنید.

ناصری یادآور شد: از سوی دیگر ماهواره ، شبكه و سایت ها را فعال كرده اند و با ترویج و تبلیغ فرقه های منحرف و نوظهور ذهن جوانان ما را خراب كنند باید مواظب باشیم چون خدا می داند با این فاصله اندازی ها در مسیر جهنم قرار می گیرند.

وی تاكید كرد : باید مواظب بود چون شاید باشند در كشور احزاب و گروههایی كه آنها نیز در همین مسیر گام برداشته و فاصله ایجاد كنند.

امام جمعه یزد با بیان اینكه امروز ولایت فقیه ادامه و نایب همان ولایت اهل بیت (ع) است گفت: باید زیر چتر ولایت بمانیم و در حفظ انقلاب در سایه این نعمت و همدلی و یكپارچگی ملت تلاش كنیم.

وی همچنین با اشاره به ولایتمداری مردم یزد یادآور شد: خوشبختانه شهر ما حسینیه ایران است و در تمامی اعمال و رفتار مردم ماسیره و رفتار اهل بیت و امام حسین (ع) دیده می شود و تا ابد هم باقی خواهد ماند.

امام جمعه یزد با اشاره بیانات مقام معظم رهبری درباره فكر كشاندن جنگ نیابتی به مرزهای ایران تاكید كرد : این تعبیر و پیش بینی ایشان جالب و خوب بود و در واقع رهبر انقلاب به آنها هشدار دادند كه حتی فكر این كار را در كله خود پرورش ندهند.

وی به تلاش ها و مقاومت ارزنده مردم یمن نیز اشاره كرد و گفت: انشاءالله مردم این كشور با تدبیر و مدیریت خوبی كه دارند در این جهاد بزرگ موفق خواهند شد.

امام جمعه یزد در پایان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اجازه به دشمنان برای بازجویی از دانشمندان ایران گفت: این امر جزو آرمانهای ملت ایران است با این حال امیدواریم طرف های ایران در صراط مستقیم قرار گیرند.

ناصری تاكید كرد : معتقدیم همانگونه كه حضرت امام خمینی(ره) فرمودند و رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر آن تاكید كرده اند هر چه صبوریت و استقامت ما بیشتر باشد نتیجه بهتر خواهد بود و امیدواریم با این صبر و روی آوری به سمت اقتصاد مقاومتی بتوانیم انقلاب و اسلام را حفظ كنیم.

نماز عبادی ، سیاسی و دشمن شكن جمعه این هفته یزد با حضور قشرهای مختلف مردم دارالعباده در مسجد ملااسماعیل به امامت نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه یزد اقامه شد. ك/3

1968/8068