زاهدان- ایرنا- مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در سالگرد میلاد گلِ نرگسِ خاندان عصمت و طهارت حضرت مهدی موعود (عج) با برگزاری جشن و سرور، عشق و ارادت شان را به منجی عالم بشریت نشان دادند.

قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان از اوایل ماه پربركت شعبان به میمنت اعیاد شعبانیه با چراغانی و نصب پرچم ها و پارچه های رنگی در معابر عمومی و اماكن كسب و كار خود جشن های متعددی را تدارك دیدند.

با نزدیك شدن به نیمه شعبان سالروز میلاد مسعود حضرت مهدی (عج) عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) با تزیین خیابانها و معابر عمومی و گل آذین كردن مساجد و بوستانهای متعدد و برپایی ایستگاههای صلواتی و تدارك شربت و شیرینی، آماده برگزاری جشن شب نیمه شعبان شدند.

جشن نیمه شعبان از عصر امروز سه شنبه در شهرستان های زاهدان، زابل، هیرمند، زهك، نیمروز، هامون، میرجاوه، خاش، سراوان، ایرانشهر، دلگان، سرباز، نیكشهر، كنارك و چابهار و بخش های مختلف استان آغاز شد.

پخش شربت و شیرینی، سرود و ساز و دهل محلی، چوب بازی و پذیرایی از مردم گوشه ای از برنامه های جشن و سرور مردم زاهدان در سال شب میلاد مسعود حضرت مهدی (عج) بود.

مدیركل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در حاشیه این جشن ها به خبرنگار ایرنا گفت: به میمنت نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت همایش 313 نفری هم نامان امام زمان (عج) و مادرگرامیشان فردا /چهارشنبه/ در سرسرای خاتم استانداری در زاهدن و ایرانشهر برگزار می شود.

حجت ‌الاسلام عیسی بزمانی افزود: آیین های بزرگداشت و جشن های با شكوه نیمه شعبان امشب در 19 مسجد هم نام حضرت مهدی (عج) در شهرستانهای 19 گانه استان برگزار شد.

مدیر كل تبلیغات اسلامی گفت: نزدیكی نیمه شعبان و 14 خرداد سالروز ارتحال امام امت سبب شد تا آیین های ویژه متناسب با شخصیت بنیان گذار نظام اسلامی برگزار شود.

وی عیادت از بیماران در بیمارستانها و دیدار با ایتام را از ویژه برنامه های روز نیمه شعبان عنوان كرد.

امشب به میمنت ولادت با سعادت حضرت مهدی(عج) جوانان شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در چندین نقطه از شهر زاهدان اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی و پخش شربت و شیرینی كردند.

رییس بنیاد مهدویت سیستان و بلوچستان نیز گفت: به مناسبت نیمه شعبان قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق كشور یك میلیارد ریال برای كمك به نیازمندان شیعه و سنی در اختیار این بنیاد قرار داده است.

موسی شهركی افزود: اطعام فقرا و مستمندان و نمازگزاران و مردم محلات مختلف در مساجد استان از محل كمك های قرارگاه قدس سپاه از ویژه برنامه های بنیاد مهدویت به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) در استان است.

وی اظهار كرد: 200 میلیون ریال از مجموع اعتبار اهدا شده از سوی قرارگاه قدس صرف اطعام مردم در مساجد استان و 800 میلیون ریال نیز در قالب یك هزار و 600 بسته مواد غذایی به مستمندان و نیازمندان شیعه و سنی سراسر استان توزیع می شود.

شهركی ادامه داد: توزیع كمك های اهدایی از امشب در مساجد و محلات سطح استان آغاز شده است.

اجرای ویژه برنامه های سالروز ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) فردا نیز در مساجد و اماكن عمومی و خصوصی شهرستانهای مختلف سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

6081 **1917