سنندج- ايرنا- جمعي از روحانيون و ائمه جمعه استان كردستان روز سه شنبه در نشست با مشاور وزير كشور در امور روحانيون و استاندار كردستان به بيان مسائل و مشكلات خود پرداخته و خواستار تلاش مسوولان براي رفع مشكلات خود شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين نشست دو ساعته تعدادي از روحانيون و ائمه جمعه اهل تسنن و تشيع استان به بيان دغدغه ها و مشكلات اين قشر پرداختند و از مشاورز وزير كشور و استاندار كردستان خواستند كه خواسته هاي آنان را منعكس كرده و براي رفع اين مسائل تلاش كنند.

در اين نشست امام جمعه شهرستان قروه گفت: در استان كردستان شيعه و سني در كنار هم قرار دارند و كمترين اختلافي در ميان انان مشاهده نمي شود و اين مهم از بركات نظام جمهوري اسلامي است.

حجت الاسلام صفر علي احياء افزود: روحانيون و ماموستاهاي كردستان با ارتباط ويژه اي در عرصه ديني و اسلامي در كنار هم فعاليت مي كنند و آرزوي امام خميني(ره) و تاكيدات مقام معظم رهبري مبني بر وجود وحدت، همدلي و همزباني محقق شده است.

وي در ادامه اظهار كرد: روحانيون و ائمه جمعه طبق سيره و سنت نبوي زندگي كرده و در راستاي ترويج اسلام ناب تلاش مي كنند اما اين قشر نيز مانند ساير اقشار جامعه داراي مشكلاتي بوده و نيازمند حمايت و پشتيباني مسوولان هستند.

امام جمعه قروه همچنين خواستار تلاش براي تقويت حوزه هاي اهل سنت در اين استان شد و گفت: تقويت حوزه هاي علميه اهل سنت كمك به نظام و اهل تسنن است.

امام جمعه اهل سنت قروه نيز در اين نشست با بيان اينكه امروز در نهايت امنيت قرار داريم افزود: هر چند كشور ما در حساس ترين نقطه دنيا قرار دارد و چشم طمع دشمنان همواره روي اين كشور است اما با اين وجود از امن ترين كشورهاي منطقه هستيم.

ماموستا محمدي با بيان اينكه دشمنان با تبليغات منفي خود و ساخت فيلم هاي مختلف قصد فريب دادن جوانان ما را دارند گفت: در اين راستا روحانيون به عنوان سربازان جبهه فرهنگي وظيفه سنگيني بر عهده دارند و بايد هوشيارانه در مقابله با اين تهديدات بايستند.

وي اظهار كرد: امروز تبليغات نقش بسيار مهمي دارد و دشمنان با تبليغ در يك فيلم مي توانند باورهاي ما را به چالش بكشند و در راستاي مقابله با اين تهديدات باز هم روحانيون نقش تاثير گذاري دارند.

امام جمعه اهل سنت قروه همچنين به بيان مشكلات اين قشر اشاره كرد و از دولتمردان خواست نسبت به رفع مشكلات اين قشر تاثيرگذار جامعه بيشتر تلاش كنند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان بيجار نيز در اين نشست با بيان اينكه امنيتي كه در اين كشور وجود دارد در هيچ جاي دنيا نيست گفت: ائمه جمعه و ماموستايان اين استان خوب درك كرده اند كه هدف دشمن اختلاف هاي قومي و مذهبي است و از اين مساله در كشورهاي ديگر استفاده كرده اند.

ماموستا خالدي روحانيون و ماموستايان را سكانداران دين و مذهب عنوان كرد و خواستار تلاش براي رفع دغدغه هاي فكري اين قشر از جامعه شد و گفت: از مسووان انتظار داريم با ماموستايان و ائمه جمعه ارتباط بيشتري داشته باشند.

امام جمعه موچش نيز در اين نشست خواستار تلاش براي فراهم كردن زمينه حضور علماي اهل سنت در صدا و سيما و همچنين اختصاص نشريه اي به اين قشر براي پاسخگويي به شبهات و خواسته هاي مردم شد.

مسوول فرهنگي دفتر نماينده ولي فقيه در كردستان نيز در اين نشست با بيان اينكه وحدت و اتحاد سرمايه استان كردستان است و اين مساله سابقه درخشاني دارد گفت: در كردستان حضور تسنن و تشيع در كنار هم موضوع مهمي است و محور اين همبستگي ائمه جمعه تشيع و تسنن است.

حجت الاسلام مهدي فرزي افزود: در طول سال هاي انقلاب تاكنون خطبه اي كه ايجاد شبهه كند در استان وجود نداشته است.ك/2

7348/1904