اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: تقوا و معنويت شاه كليد حل تمامي مشكلات در جامعه امروز است.

حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي روز پنجشنبه در جلسه شوراي فرهنگ عمومي آذربايجان غربي افزود: اگر مي خواهيم جامعه اي موفق داشته باشيم بايد معنويت و عبوديت را در بين مردم ارتقا ببخشيم.

وي اضافه كرد: مديران دستگاه هاي اجرايي مسوول ارتقاي معنويت در بين كارمندان هستند و بايد بر اين امر اهتمام داشته باشند.

وي اظهار كرد: برپا كردن نماز به عنوان بالاترين نماد معنويت و عبوديت وظيفه مسوولان است كه اين امر در قرآن كريم به صراحت مورد تاكيد قرار گرفته است.

امام جمعه اروميه ادامه داد: در كنار نماز، توجه به حل مباحث اقتصادي و بر پا كردن فريضه امر به معروف و نهي از منكر از وظايف مهم مسوولان به شمار مي رود.

حجت الاسلام والمسلمين قريشي گفت: از مهمترين نمادهاي توجه به امر به معروف و نهي از منكر اهتمام مديران به شنيدن انتقادهاي مردم از دستگاه هاي اجرايي است ولي در برخي موارد مسوولان حتي اجازه حرف زدن به مردم را نمي دهند.

استاندار آذربايجان غربي نيز در اين جلسه با تاكيد بر حفظ و ارتقاي سرمايه هاي اجتماعي در راستاي همدلي و همزباني بيشتر بين دولت و ملت افزود: اگر مي خواهيم در راستاي اين همدلي و همزباني حركت كنيم بايد پيگير حل مشكلات مردم در بخش هاي مختلف باشيم.

قربانعلي سعادت اظهار كرد: نشنيدن خواسته هاي مردم از عوامل گسست بين دولت و ملت است كه بايد به هر نحو ممكن از اين امر جلوگيري شود.

وي اضافه كرد: شوراي فرهنگ عمومي نهادي سياست گذار است و بايد سياستهاي تحقق منويات مقام معظم رهبري در خصوص شعار امسال را تعيين و اجراي آنها را در استان پيگيري كند.

در ادامه اين جلسه اعضاي شوراي فرهنگ عمومي آذربايجان غربي به بيان نظرات خود در خصوص ملزومات تحقق شعار سال پرداختند.

رهبر معظم انقلاب در پيام نوروزي خودشان، امسال را سال همدلي و همزباني دولت و ملت ناميدند.

2093