تهران - ايرنا - كارشناس حلال اداره كل غذا، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو گفت: طي سه ماهه اول امسال از ورود چندين كالا به كشور كه حليت آن ها مورد تاييد قرار نگرفت يا حرام تشخيص داده شد، جلوگيري به عمل آمد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از پايگاه خبري سازمان غذا و دارو ، سيروس بلندنظر با اشاره به اقدامات كميته حلال اداره كل نظارت بر مواد خوراكي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو، گفت: جمهوري اسلامي ايران مانند ساير كشورهاي مسلمان و شايد دقيق تر و مبتني بر احكام شيعي، نظارت و كنترل حليت غذاهاي توليدي و به ويژه وارداتي را در دستور كار خود قرار داده است.

وي اظهار داشت: از آنجايي كه وزارت بهداشت و به تبع آن سازمان غذا و دارو، مسوول كنترل و نظارت بر مواد غذايي و آشاميدني، آرايشي و بهداشتي متولي سلامت تعيين شده است بر اساس چنين رويكردي همه اين اقلام كه از مبادي قانوني وارد كشور مي شوند صرفا پس از تاييد مجوزهاي حلال، بررسي حليت و آزمايشات مربوطه، اجازه مصرف در كشور اسلامي ايران را به دست مي آورند.

بلندنظر افزود: در اين زمينه اقدامات بسيار جدي و موثري از جمله تشكيل كميته حلال با هدف بررسي و كارشناسي دقيق گواهي هاي حلال مواد غذايي وارداتي انجام شده است و در صورت نياز حتي اعزام گروه كارشناسي فني و شرعي با هماهنگي دفتر رهبر معظم انقلاب در جهاد كشاورزي جهت بازرسي واحد توليدي خارجي و شركت اعضاي كميته در جلسات حلال داخلي و خارجي به عمل مي آيد.

وي ادامه داد: همچنين اعضاي اين كميته با به اشتراك گذاشتن اظلاعات مربوطه، درصدد ارتقاي سطح علمي و شرعي خود هستند.

كارشناس حلال اداره كل غذا، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو گفت: مردم مسلمان ايران مي توانند هر ماده غذايي داراي مجوز واردات از سازمان غذا و دارو را با اطمينان مصرف كنند.

بلندنظر تاكيد كرد: كميته حلال اداره كل نظارت بر مواد خوراكي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي با تعامل با ساير وزارتخانه ها و سازمان هاي مرتبط عرصه را بر وارد كنندگان غير مجاز تنگ كرده است.

اجتمام(1)**9185**1776