تهران - ايرنا - به رغم دستيابي به توافق درباره برقراري آتش بس موقت در يمن در روزهاي باقيمانده از ماه رمضان، هنوز زمان آغاز آن مشخص نشده است.

به گزارش پايگاه خبري يمن 24، در حالي كه تعيين زمان برقراري آتش بس موقت با كندي پيش مي رود، جنگنده هاي متجاوز رژيم آل سعود صبح امروز (سه شنبه) فرودگاه صنعا و چندين منطقه در جنوب اين شهر و شهرهاي اب و عدن را بمباران كردند.

فشارهاي بين المللي بر عبدربه منصورهادي رييس جمهوري مستعفي و فراري يمن كه خواهان ادامه حملات به شهروندان اين كشور است، افزايش يافته است .

گفته مي شود كه دولت مستعفي يمن ديروز با برقراري آتش بس موقتي كه تا پايان تعطيلات عيد فطر ( 17 ژوئيه) ادامه يابد، موافقت كرده است .

اين در حالي است كه جنبش مردمي انصارالله يمن، پيشتر آمادگي خود براي برقراري آتش بس موقت در ماه رمضان اعلام كرده بود.

راجح بادي سخنگوي دولت مستعفي يمن در رياض درباره مذاكراتي كه منجر به قبول آتش بس موقت در اين كشور شد، گفت: محور مذاكرات با سازمان ملل اجراي قطعنامه 2216 شوراي امنيت شامل عقب نشيني ارتش يمن و نيروهاي مقاومت مردمي از شهرها بود و درباره برقراري آتش بس موقت نيز توافق شد.

وي افزود: مذاكراتي درباره برداشته شدن محاصره از شهرهاي عدن، تعز، لحج و الضالع نيز به عمل آمد.

از سوي ديگر محمد البخيتي عضو شوراي سياسي انصارالله گفت: تجاوز عربستان به يمن منجر به زانو درآمدن مردم كشور ما نشده و نخواهد شد و متجاوز در تحقق اهدافش شكست خورد و فقط توانست يمن را ويران كند.

البخيتي عربستان و همپيمانانش را دعوت به پذيرش راه حل سياسي بحران كرد و افزود كه در غير اين صورت با شكست نظامي فاحشي مواجه خواهند شد.

وي تاكيد كرد: ما به هيچ كشوري تجاوز نمي كنيم و فقط از خود دفاع مي كنيم و به آن ادامه خواهيم داد.

عربستان با ائتلاف 9 كشور عربي منطقه به جز عمان به همراهي آمريكا از ششم فروردين سال جاري حملات گسترده اي را عليه يمن آغاز كرد تا عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي و فراري اين كشور را به حاكميت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابيون يمني كه امنيت شهرهاي آن كشور را تامين مي كنند، جلوگيري كند.

بر اثر اين حملات تاكنون بيشتر تاسيسات زيربنايي، خدماتي، بيمارستان ها، مدارس و خانه هاي مردم اين كشور ويران و هزاران يمني از جمله صدها زن و كودك كشته و يا مجروح شده اند.

خاورم** 1453**1651