شهرري ـ ايرنا ـ شبكه بهداشت شهرستان ري، همزمان با شروع پروازهاي زائران خانه خدا، آموزش هاي بهداشتي و درماني به آنان ارائه مي كند.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي شبكه بهداشت و درمان شهرري، فعاليت‌هاي آموزشي و ارائه اطلاعات بهداشتي توسط پايگاه بهداشت شهرستان ري توسط تيم مراقبت‌هاي مرزي مستقر در فرودگاه امام خميني (ره) انجام مي شود.
ارائه آموزش‌هاي گروهي در سالن‌هاي انتظار، مشاوره چهره به چهره و آموزش به روحانيون و مسئولين كاروان‌ها از جمله روش هاي آموزش و ارائه اطلاعات بهداشتي و پزشكي است.
شبكه بهداشت شهرستان ري همچنين با توزيع جزوات بهداشتي، نصب بنرها و پخش اسلايدهاي آموزشي در فرودگاه سعي در انتقال پيام‌هاي مهم بهداشتي به زائران دارد.
در جزوات بهداشتي ارائه شده، نكات مهم خود مراقبتي و اصول بهداشت فردي در ايام حج به زائران آموزش داده مي‌شود.
همچنين به‌منظور پيشگيري از شيوع بيماري‌ها، فرم‌هاي خود اظهاري در اختيار كاروان‌ها قرارگرفته و از حجاج خواسته مي‌شود در صورت مشاهده هريك از علائم خطر، موضوع را با پزشك كاروان مطرح كنند.
اعزام زائران خانه خدا از طريق فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) از اول شهريور امسال آغاز شده است و تعداد زائران اعزامي از طريق اين فرودگاه 19 هزار و 900 نفر است كه با 73 پرواز اعزام مي‌شوند.ك/2
6139