۱۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85129452
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراقبت‌های بهداشتی برای کاروان‌های اعزامی به حج تمتع از زنجان انجام شد

زنجان -ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: مراقبت‌ها و کنترل‌های بهداشتی و درمانی برای ۶ کاروان حجاج اعزامی از استان به سرزمین وحی انجام شد.

مشهود تقی لو روز جمعه‌ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ویزیت برخی حجاج و کنترل کارت واکسن، آموزش رعایت بهداشت فردی و عمومی، آموزش حساسیت به برخی علائم خاص بیماری‌ها و توزیع بسته‌های آموزشی بین رابطان سلامت کاروان‌ها از جمله اقدامات صورت گرفته میان حجاج این کاروان‌ها بود.

وی، تهیه و پخش کلیپ‌های آموزشی بهداشت سفر از تلویزیون‌های فرودگاه، توزیع بسته‌های آموزشی، تهیه و نصب بنرهای آموزشی در معرض دید حجاج در فرودگاه و سخنرانی درخصوص بایدها و نبایدهای بهداشتی را از دیگر اقدامات صورت گرفته اعلام کرد.

این مسوول ادامه داد:همچنین هنگام بازگشت حجاج نیز با تشکیل سه لایه غربالگری برای بیماریابی در بین حجاج اقدام خواهد شد.

وی اظهار داشت: بیمار در لایه اول با ملاحظه علائم ظاهری مثل سرفه به لایه دوم هدایت می‌شود و در لایه دوم که پزشک حضور دارد معاینه می شود و در صورت نیاز به مراکز درمانی ارجاع خواهد شد.

تقی لو خاطرنشان کرد: تیمی از کارشناسان نیز با حضور در سالن دریافت چمدان‌ها که حجاج زمان قابل توجهی را در آن حضور دارند، با کنترل مجدد علائم ظاهری برای بیماریابی اقدام می کنند.

ششمین و آخرین کاروان حجاج زنجانی روز گذشته به سرزمین وحی اعزام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha