اصفهان- ايرنا- آيت الله حاج شيخ يدالله رحيميان دستجردي به عنوان سومين چهره ماندگار تبليغي استان اصفهان انتخاب شد.

مدير كل فرهنگي تبليغي دفتر اصفهان روز دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: دفتر تبليغات اسلامي اصفهان به منظور گراميداشت شخصيت هاي شايسته و تاثير گذار در تبليغ معارف قرآن و اهل البيت عليهم السلام در مجمع مبلغان محرم الحرام 1437قمري دفتر اصفهان ايشان را بعنوان چهره ماندگار انتخاب كرد.
حجت الاسلام و المسلمين علي اكبر صافي به پيشينه برگزاري همايش هاي گراميداشت مبلغان در دفتر اصفهان اشاره كرد و گفت: اداره كل فرهنگي تبليغي اين دفتر تا زمان حاضر به برگزاري چهار همايش تجليل از مبلغان در سطوح چهره هاي ماندگار و پيش كسوتان و مبلغان شاخص عمومي اقدام كرده است.
وي با بيان اين كه همايش اولين چهره ماندگار تبليغي استان اصفهان تجليل از حجت الاسلام شيخ مهدي مظاهري در سال 1389 بوده است، افزود: دومين همايش چهره ماندگار تبليغي استان اصفهان حجت الاسلام والمسلمين شيخ غلامرضا فيروزيان در سال 1390 و همايش تقدير از سه نفر از پيشكسوتان تبليغي استان حاج شيخ علي عبوديت، حاج شيخ احمد فقيهي و حاج سيد حسن مهاجر در تيرماه 1393 برگزار شد.
به گفته اين مسوول حوزوي، همايش نكوداشت و تقدير از هفت نفر از مبلغان عمومي شاخص و ممتاز در آبان ماه 1393 نيز آخرين مراسم تقدير در اين مرحله بود.
حجت الاسلام صافي در ادامه با اشاره به برنامه ويژه مجمع محرم الحرام امسال دفتر اصفهان خاطر نشان كرد: همايش تجليل از يك قرن خدمات فرهنگي و تبليغي آيت الله حاج شيخ يدالله رحيميان دستجردي، پير مبلغ 94 ساله اصفهاني به عنوان سومين چهره ماندگار تبليغي استان اصفهان را همزمان با برگزاري مجمع بزرگ مبلغان اعزامي ماه محرم 1437 قمري در دستور كار داريم.

***بخشي از زندگينامه آيت الله رحيميان:
وي در سال1300 شمسي در محله «دستگرد خيار» اصفهان متولد شد. در نوجواني ‍‍‍‍‍‍‍ ضمن كمك به پدر در امور كشاورزي، به فراگيري علوم ابتدايي پرداخته و در مقطعي بخاطر طبع رواني كه درشعر داشته به همراه دايي خودشان مرحوم وحيد دستجردي به تهران مي روند و در مجله ارمغان به همكاري مي پردازند.
بعد از مدتي به اصفهان مراجعت و به حوزه علميه اصفهان وارد شده و نزد عالمان بزرگي چون آيت اله سيد محمد حسين شريعت درچه اي ،آيت اله شيخ محمد حسن عالم نجف آبادي، عارف واصل آيت اله ميرزا علي آقا شيرازي، آيت اله ملاحسينعلي صدِّيقَين، آيت اله عبدالحسين طيب صاحب تفسير گرانسنگ اطيب البيان و آيت اله سيد حسين خادمي تلمذ نموده و علاوه بر بهره علمي ازمحضر اين بزرگان، ازخصوصيات معنوي و انفاس قدسي هر يك از اين اساتيد برجسته، بهره هاي فراواني به دست مي آورند.
سپس راهي حوزه مقدسه قم شده و در درس مرجع علي الاطلاق تشيع حضرت آيت الله العظمي بروجردي و علامه طباطبايي و حضرت امام خميني(قدست اسرارهم) حاضر مي شوند. در همين دوران است كه ايشان به دستور مرحوم آيت اله العظمي بروجردي(ره) كتاب 'منتقي الجمان في احاديث الصحيح والحسان' تأليف صاحب معالم را براي اولين بار تصحيح و تحقيق مي كنند.
پس از مراجعت به اصفهان ضمن وعظ و خطابه به تدريس سطوح عاليه حوزه علميه مي پردازند. در دوران مبارزات و نهضت اسلامي مردم ايران به رهبري امام خميني(قدس سره)، آيت الله رحيميان از اولين روحانيوني است كه از سال 1340 مردم را به تقليد ازحضرت امام(ره) فرا خوانده و از مرجعيت امام با افتخار و غرور ياد مي كند و به دنبال آزادي حضرت امام خميني درسال 1343، مجلس جشن باشكوهي دردستجرد برگزارمي كند كه منجر به دستگيري وزنداني شدنش مي شود.
از همان سال ها تا آغازين روزهاي پيروزي انقلاب، منزل ايشان همواره محل رفت وآمد بزرگان و اخيار حوزه و روحانيون مبارز بوده است و علاوه برعلماي اصفهان، شخصيت هايي مانند مرحوم شهيد مطهري، شهيد بهشتي، شهيدآيت، شهيد مدني، شهيدباهنر، علامه اميني، مرحوم فلسفي، مرحوم رباني شيرازي وبسياري از بزرگان ديگر به اين منزل رفت و آمدهاي مكرر داشته اند.
ايشان يكي از محوري ترين وكلاي امام(ره) و ساير مراجع در امور وجوه شرعيه و امورحسبيه در اصفهان بوده و مي باشند و سالهاست به كليه طلاب حوزه هاي علميه اصفهان وبرخي استان هاي مجاور شهريه پرداخت مي كنند.
آيت الله رحيميان از مصاديق بارز ساده زيستي و احتياط درمصرف وجوه شرعيه بوده و هستند و تمام توانشان را صرف خدمت به اسلام و مردم مي كنند و مي توان گفت از مصاديق بارز و مثال زدني'قليل المؤونه وكثير المعونه' به شمار مي آيند.
قريب 70 سال وعظ و خطابه در عرصه منبر، برنامه بسيار موفق و پر استقبال بيان احكام در راديو اصفهان به مدت 25 سال بطور مستمر، تاسيس و ساخت چند مسجد، تاسيس و مديريت موفق مدرسه علميه خواهران در اصفهان به نام مدرسة الريحانه از جمله كاركردها و خدمات اجتماعي اين مبلغ و استاد فرزانه حوزه علميه اصفهان است.
ت/7147/ 6022