مهاباد- ايرنا- معاون استاندار آذربايجان غربي و فرماندار ويژه مهاباد گفت: واحدهاي توليدي و صنعتي فعال در اين شهرستان براي تداوم و توسعه فعاليت اقتصادي خود از بسته هاي حمايتي دولت برخوردار مي شوند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، جعفر كتاني روز پنجشنبه در بازديد از چند واحد توليدي در شهرك صنعتي مهاباد در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: دولت در راستاي رونق اقتصادي و بهبود وضعيت معيشت مردم و ايجاد اشتغال، اهتمام ويژه اي به رونق بخشيدن به بخش صنعت و زيرساخت هاي اقتصادي دارد.
وي احداث، توسعه، تكميل و نوسازي بخش صنعت و كمك به تكميل و راه اندازي طرح هاي راكد را از ديگر اولويت هاي دولت عنوان كرد و گفت: توجه به اين بخش ها مي تواند در بهبود وضعيت اقتصادي مردم نقش بسزايي ايفا كند.
كتاني با بيان اينكه از واحدهاي توليدي فعال حمايت خواهيم كرد ، افزود: شماري از واحدهاي توليدي اين شهرستان توان صادرات محصولات خود به خارج از كشور را دارند ولي به دليل كمبود نقدينگي و سرمايه در گردش قادر به توسعه فعاليت هاي خود نيستند.
وي گفت: در همين زمينه يكي از سياست هاي مهم اقتصادي دولت كمك به چنين واحدهايي است تا با تزريق تسهيلات مالي به آنها علاوه بر كمك به افزايش صادرات، زمينه ايجاد اشتغال پايدار نيز فراهم شود.
فرماندار ويژه مهاباد همچنين در اين بازديد در نشستي با صاحبان صنايع اين شهرستان كه در شهرك صنعتي مهاباد برگزار شد ، اضافه كرد: آغاز فعاليت دولت دكتر روحاني مصادف با آغاز برنامه ششم توسعه است.
وي گفت: در همين راستا و براي شتاب بخشيدن به روند توسعه آذربايجان غربي ، پايه توسعه استان از كشاورزي به صنعتي تغيير پيدا كرده است و مديريت عالي استان به ويژه شخص استاندار اهتمام ويژه اي براي تبديل كردن اين استان به يك استان صنعتي دارد.
كتاني اضافه كرد: دولت در تلاش است تا ضمن توانمند سازي واحدهاي توليدي فعال كنوني، شرايط لازم را براي فعال سازي دوباره واحدهاي توليدي راكد نيز مهيا كند كه مقدمات اجراي اين طرح در استان فراهم و به اجرا گذاشته شده است.
وي با اشاره با بازديد خود از چند واحد توليدي شهرك صنعتي مهاباد گفت: مهمترين موارد در راستاي كمك به ادامه كار واحدهاي توليدي فعال و فعاليت دوباره واحدهاي راكد، سنجش وضعيت توليد و عارضه يابي عدم توليد اين واحدهاست كه بايد مسوولان شهرك صنعتي مهاباد با همكاري مسوولان دستگاههاي اجرايي مرتبط در اين خصوص اقدام كرده و اين موارد را مشخص سازند.
فرماندار ويژه مهاباد اظهار اميدواري كرد با عارضه يابي مناسب و تمهيد برنامه هاي لازم در راستاي فعال كردن هر چه زودتر واحدهاي توليدي در اين شهرستان زمينه اشتغال جوانان و كاهش مشكلات اقتصادي فراهم شود.
به گزارش ايرنا، در اين نشست شماري از صاحبان واحدهاي توليدي شهرك صنعتي مهاباد به بيان مسايل و مشكلات واحدهاي توليدي خود پرداختند.
ساماندهي سيستم فاضلاب شهرك صنعتي مهاباد، توسعه فضاي سبز، مشكلات مالياتي، عدم استفاده از ظرفيت كامل واحدها به دليل مشكلات نقدينگي، كمبود سرمايه در گردش، معوقات و جرايم بانكي واحدها، مشكلات بيمه و نياز به نوسازي ماشين آلات واحدهاي توليدي از جمله مهمترين مشكلات اين واحدها عنوان شد.
شهرك صنعتي مهاباد 56 هكتار مساحت دارد و داراي 115 واحد توليدي و صنعتي بوده و از اين تعداد 64 واحد فعال و 24 واحد نيز راكد است.
در شهرك صنعتي مهاباد هم اينك 540 نفر فعاليت مي كنند كه در صورت راه اندازي كامل واحدهاي توليدي، ظرفيت اشتغالزايي براي يكهزار و 200 نفر فراهم خواهد شد.
شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.ك3
6185/1905