تهران- ايرنا- درحالي كه هفته اول رقابت هاي ليگ هندبال برگزار شده و تيم ها تا ساعتي ديگر رقابت هاي خود در دومين هفته را انجام خواهند داد،يك تيم جديد به اين مسابقات اضافه شد.

هفته دوم ليگ برتر هندبال امروز (دوشنبه) برگزار مي شود اما در فاصله تنها چند ساعت مانده تا آغاز مسابقات، فدراسيون هندبال از اضافه شدن تيم هيات تهران به جمع تيم هاي ليگ برتري خبر داد.
در خبر فدراسيون هندبال آمده است: تيم هندبال تهران جايگزين X شد. با توجه به برنامه رقابت هاي گروه A، قرار بود امروز تيم X به مصاف پاس همدان برود كه اين بازي به روز چهارشنبه 25 شهريور موكول شد.
به گزارش ايرنا، مراسم قرعه كشي بيست و هشتمين دوره ليگ برتر هندبال، اول مرداد در جشن بزرگ خانواده هندبال برگزار شد. در آن مراسم 13 تيم در دو گروه قرار گرفتند و قرار بود يك تيم ديگر هم به جمع آنها بپيوندد تا مسابقات ليگ جديد با حضور 14 تيم برگزار شود.
قرار بود اين دوره از ليگ هندبال از هشتم شهريور آغاز شود كه اين مسئله با دو روز تاخير مواجه شد. نهم شهريور و يك روز پيش از آغاز ليگ برتر، فدراسيون هندبال برنامه و گروه بندي مسابقات را منتشر كرد كه بر اساس آن تعداد تيم ها به 11 رسيد و برخي تيم ها نيز نسبت به زمان انجام قرعه كشي دستخوش تغيير شد.
بر اساس قرعه كشي انجام شده قرار بود تيم هاي ثامن الحجج سبزوار، فولاد مباركه سپاهان اصفهان، مس كرمان، نفت و گاز گچساران، سنگ آهن گهر زمين، ب آ شيراز و تيم هفتم كه هنوز مشخص نبود در گروه يك و تيم هاي منيزيم فردوس، ثامن الحجج مشهد، شهرداري تبريز، هپكوي اراك، سنگ آهن بافق، شهرداري كاشان و نيروي زميني ارتش در گروه دو با هم رقابت كنند.
اما با كناره گيري چهار تيم ثامن الحجج مشهد و سبزوار، سنگ آهن گهر زمين تهران و ب آ شيراز و اضافه شدن تيم هاي پاس همدان و هلدينگ خليج فارس بهبهان گروه بندي مسابقات به شكل زير درآمد:
گروه الف: فولاد مباركه سپاهان اصفهان، پاس همدان، نفت و گاز گچساران، هلدينگ خليج فارس بهبهان، مس كرمان و X
گروه ب: شهرداري تبريز، سنگ آهن بافق، نيروي زميني، شهرداري كاشان و منيزيم فردوس
نكته جالب در اين گروه بندي اين بود كه يك تيم به عنوان X قرار داشت و حتي برنامه مسابقات اين تيم نيز در پنج هفته آغازين رقابت ها اعلام شده بود.
سرانجام امروز جايگزين اين X پيدا شد و قرار است هيات هندبال استان تهران در اين رقابت ها به ميدان برود.
به اين ترتيب ليگ برتر هندبال با 13 تيم قرعه كشي و با حضور 11 تيم آغاز شد، كه از هفته دوم با 12 تيم ادامه مي يابد.
سيد ابوالحسن مهدوي، رييس فدراسيون هندبال اوايل سال 94 در مصاحبه اي درباره شرايط فصل گذشته ليگ هندبال انتقاد كرده بود كه اين مسابقات با 10 تيم قرعه كشي، با 11 تيم شروع و از هفته چهارم با 13 تيم پيگيري شده است و در نهايت هم با انصراف دو تيم با 11 تيم به پايان رسيد.
مهدوي در توصيف اين شرايط، خود را وارث كارهاي غيرقانوني و بي برنامه از گذشته عنوان كرده بود اما آغاز ليگ جديد هندبال در سال 94 بار ديگر نشان داد كه همان روش گذشته در فدراسيون هندبال ادامه دارد.
مسئله ديگر اين است كه تيم پاس همدان كه بدون موفقيت در ليگ دسته يك، وارد ليگ برتر شده است، سالني براي ميزباني مسابقات خود ندارد و قرار است در هفته دوم ليگ برتر در تهران از يك تيم تهراني (هيات هندبال تهران) ميزباني كند.
ورزشي (5)‌ **‌ 2024** 1701