زنجان – ايرنا – نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: نيروهاي مسلح كشور يكي از مولفه هاي اقتدار جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين المللي است.

آيت الله علي خاتمي روز چهارشنبه در ديدار با نيروهاي مسلح استان زنجان، افزود: امروز همه ما سر سفره شهدا و ايثارگران نشسته ايم و اقتدار كشور در اين زمان به افتخارات دوران دفاع مقدس بر مي گردد.
وي يادآورشد: در اوايل انقلاب، دشمنان با توطئه هاي از پيش طراحي شده، نقشه هايي را براي تجزيه كشور داشتند ولي با وحدت و هوشياري مردم اين توطئه ها خنثي شد.
آيت الله خاتمي ادامه داد: دشمنان غربي، همين سياست تجزيه را در برخي كشورهاي منطقه مثل عراق و سوريه براي امنيت رژيم صهيونيستي دنبال مي كنند.
امام جمعه زنجان وقوع انقلاب اسلامي را يك معجزه خواند و گفت: اين نقلاب حادثه بزرگي بود كه در آن دوران هيچ يك از رجال سياسي و تحليل گران دنيا، يك درصد هم احتمال پيروزي آن را نمي دادند.
آيت الله علي خاتمي با بيان اينكه گاهي حضور نعمت، مانع توجه به اهميت آن مي شود، اظهار كرد: يك از موانعي كه باعث مي شود نتوانيم عظمت حادثه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس را دريابيم، هم عصر بودن ما با اين پديده است، به طوري كه انسان وقتي نعمتي را در دست دارد اهميت كامل آن را درك نمي كند.
وي اظهار كرد: دشمن مي خواهد ما را در داخل به همديگر مشغول كند در حالي كه ما بايد با حفظ وحدت باهم باشيم و در برابر دشمن بايستيم.
فرمانده سپاه انصارالمهدي (عج) زنجان با اشاره به برگزاري برنامه هاي متعدد در هفته دفاع مقدس در اين استان، گفت: ارتباط صميمي و همكاري عالي و مثال زدني بين نيروهاي مسلح استان زنجان برقرار است.
سردار جهانبخش كرمي اظهار كرد: نيروهاي مسلح اين استان با روحيه عاشورايي و انقلابي و انگيزه الهي، گوش به فرمان ولايت هستند.
وي تاكيد كرد: نيروهاي مسلح استان آمادگي كامل براي مقابله با هر گونه تهديد نظامي و امنيتي و انتظامي و حتي اجتماعي را دارند.
7312/3001