مشهد-ايرنا- استاندار خراسان رضوي گفت: همه بخشها و فعاليتهاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي بايد داراي پيوست امنيت باشد.

به گزارش ايرنا عليرضا رشيديان روز شنبه در مراسم صبحگاه نيروهاي نظامي و انتظامي خراسان رضوي در مركز آموزش ثامن الائمه (ع) ناجا در مشهد افزود: نيروي انتظامي در كنار ساير نيروهاي مسلح از اركان مهم تامين نظم و امنيت كشور به شمار مي رود و با رويكرد اخلاق مدارانه، خدمت صادقانه به مردم و جامعه را افتخار خود مي داند.
وي اظهار كرد: در شرايطي كه گروههاي تكفيري با حمايت استكبار و برخي كشورهاي منطقه در كشورهاي همسايه ما جولان مي دهند، كشور ما به پشتوانه آمادگي و حضور نيروهاي مسلح در امنيت كامل قرار دارد.
وي با يادآوري نامگذاري سالجاري به سال 'دولت و ملت ، همدلي و همزباني' توسط رهبر معظم انقلاب ابراز اميدواري كرد با تعامل و همراهي دستگاهها و بخشهاي گوناگون اين شعار بيش از پيش محقق شود.
وي گفت: تعامل و همراهي خوبي بين بخشهاي گوناگون در استان خراسان رضوي وجود دارد و اين همدلي آسايش و امنيت مردم و پيشرفت كشور را به ارمغان مي آورد.
وي با اشاره به فاجعه منا خاطر نشان كرد: در اين فاجعه كه به دليل ناكارآمدي و بي كفايتي دولت عربستان به وقوع پيوست، 464 نفر از زائران كشور در حالي كه لباس احرام بر تن داشتند دعوت حق را لبيك گفتند.
استاندار خراسان رضوي افزود: پليس عربستان نتوانست به وظيفه خود در تامين نظم و امنيت مراسم منا عمل كند.
فرمانده انتظامي خراسان رضوي هم در اين مراسم گفت: بيش از 14 تن انواع مواد مخدر از ابتداي امسال تاكنون توسط ماموران انتظامي و مرزباني اين استان كشف و ضبط شده و 38 باند تهيه و توزيع مواد مخدر متلاشي شده است.
سردار سرتيپ دوم پاسدار بهمن اميري مقدم افزود: در اين مدت همچنين 66 نفر از قاچاقچيان مواد مخدر توسط ماموران مرزباني دستگير و يا طي درگيري كشته شده اند.
وي خاطر نشان كرد: بيش از 800 تن از معتادين متظاهر نيز در اين مدت از سطح استان جمع آوري و به مراكز ترك اعتياد انتقال يافتند.
به گفته وي بيش از 700 نفر نيز در تصادفات جاده ها و مناطق شهري استان جان خود را از دست داده اند.
فرمانده انتظامي خراسان رضوي گفت: تعداد كشته هاي تصادفات نقاط درون شهري استان در اين مدت نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد كاهش يافته و بايد براي كاهش تعداد تصادفهاي منجر به فوت در جاده هاي برون شهري نيز تلاش كرد.
وي افزود: بيش از يك ميليون تماس تلفني مردمي از ابتداي امسال تاكنون با مركز فوريتهاي پليسي 110 انجام شده كه 600 هزار مورد آن منجر به انجام عمليات شده است.
در اين مراسم از تعدادي از خانواده هاي شهدا و كاركنان بازنشسته و نمونه انتظامي و مرزباني استان خراسان رضوي تجليل شد.
اجراي برنامه هاي نمايشي رزمي ، دفاع شخصي و برخورد با سرقت مسلحانه از ديگر بخشهاي اين مراسم بود./2
2095/ 6053