تهران-ايرنا- عضو دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي حماس گفت: انتفاضه موجب همدلي گروههاي مقاومت و پايان يكجانبه گراييها شده و زمينه مشاركت واقعي تمام قشرهاي فلسطيني در نهادها و موسسات ملي و شكست نهايي اشغالگران را فراهم خواهد كرد.

به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، موسي ابو مرزوق بر روي صفحه شخصي خود در فيسبوك نوشت: انتفاضه قدس با وجود ريشه دواندن غده سرطاني شهرك سازي در كرانه باختري، اشغالگران را از اين منطقه بيرون خواهد كرد و كرانه باختري ضمن ائتلاف با مقاومت، به همپيماني با دشمنان صهيونيست با عنوان 'همكاري امنيتي' پايان خواهد داد.
وي افزود: انتفاضه قدس همچنين به تقسيم زماني و مكاني مسجد مبارك الاقصي پايان داده و دژي محكم براي دفاع از مقدسات خواهد بود؛ از سوي ديگر، اين انتفاضه شهرك سازي و يهودي سازي را متوقف خواهد كرد و دست هاي متجاوزان به فرزندان ملت فلسطين و نواميس آنها را قطع خواهد نمود.
ابو مرزوق در بخش ديگري از مطلب خود نوشت: مساله فلسطين در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد مورد بي توجهي قرار گرفت و جز قطر هيچ كشور ديگري به آن اشاره نكرد و از همين رو، جوانان نسل جديد ملت فلسطين و متولدان مرحله پس از امضاي توافق اسلو به پا خاستند تا با نثار خون خود فصل جديدي را در تاريخ فلسطين رقم بزنند.
وي از انتفاضه قدس به عنوان انتفاضه كرامت و عزت نام برد و گفت: هنوز راه زيادي تا تحقق اهداف ملي مان در زمينه حمايت از مسجد الاقصي، پاكسازي سرزمين فلسطين از لوث وجود اشغالگران، تحقق آزادي، كرامت و فراهم كردن زمينه جمع شدن فلسطينيان با بازگشت آوارگان باقي مانده است.
اين عضو برجسته دفتر سياسي حماس خاطر نشان كرد: اين انتفاضه قدس، انتفاضه ملت فلسطين و انتفاضه شيرزنان فلسطيني است كه پيشاپيش مردان براي دفاع از مسجد مبارك الاقصي و ميعادگاه اسراي حضرت رسول (ص) به پا خواسته اند، اما لازمه موفقيت آن وحدت تمامي اقشار ملت و مشاركت تمامي طيف ها، گروه هاي فكري، طبقات سني و نسل هاي مختلف است.
ابو مرزوق در پايان افزود: فرزندان ملت فلسطين هر چقدر هم از هم دور باشند، يكپارچگي جغرافيايي شان را حفظ مي كنند و هر چقدر هم برخي سعي در اعطاي هويت نظامي به اين سرزمين داشته باشند، ما مردمي بودن آنرا حفظ خواهيم كرد و هر قدر هم بر رويكرد مسالمت آميز ملت آن تاكيد شود، ما روحيه انقلابي را در آن حفظ خواهيم كرد.
كرانه باختري، قدس اشغالي و باريكه غزه از اوايل ماه اكتبر جاري شاهد درگيري هاي گسترده با نظاميان صهيونيست است كه در پي افزايش حملات شهرك نشينان تندرو و مسئولان صهيونيستي به مسجد مبارك الاقصي تحت حمايت نظاميان اين رژيم و نيز تلاش دولت صهيونيستي براي تقسيم زماني و مكاني اين مسجد شدت بيشتري به خود گرفته است.
خاورم 6002/1275