زنجان - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي شهرستان خدابنده از برداشت محصول سيب زميني و سيب درختي از مزارع و باغات كشاورزي اين شهرستان خبرداد.

به گزارش روابط عمومي جهاد كشاورزي شهرستان خدابنده علي عيوضي روز شنبه افزود: برداشت محصول سيب زميني در چهار هزار هكتار از مزارع اين شهرستان در دست انجام است كه پيش بيني مي شود امسال بيش از 140هزار تن از اين محصول برداشت شود.
وي اظهاركرد: با توجه به نبود صنايع تبديلي جهاد كشاورزي شهرستان خدابنده تلاش‌هاي زيادي را در چند سال اخير جهت ايجاد انبارهاي فني براي ذخيره محصولات به ويژه سيب زميني انجام داده است و انبارهاي متعددي در سطح اين شهرستان احداث شده است.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان خدابنده گفت: به دليل حجم بالاي توليد و عرضه محصول سيب زميني در اوايل برداشت به صورت تازه خوري، لازم است جهت تعادل بخشي به بازار، ذخيره فني و مناسبي نيز صورت بگيرد.
عيوضي تاكيد كرد: سردخانه پنج هزار تني محصولات كشاورزي در شهرستان خدابنده فعال شده است و امكان نگهداري سيب زميني بذري و ساير محصولات در آن وجود دارد.
وي ارقام سيب زميني مورد كشت در اين شهرستان را آگريا، بانبا، سانتا و مارفونا برشمرد.
امسال 20 هزار و 519 تن انواع سيب زميني از باغات شهرستان خدابنده برداشت مي شود
مدير جهاد كشاورزي شهرستان خدابنده گفت: كل سطح زير كشت سيب زميني درختي هزار و 485 هكتار است كه از اين مقدار هزار و 207 هكتار بارور مي باشد و 278 هكتار ديگر نيز هنوز بارور نيست.
عيوضي اظهاركرد: 26.6 درصد از كل درختان سيب شهرستان خدابنده رويشي و پايه كوتاه است و مابقي نيز به صورت بذري كاشته شده اند.
وي يادآورشد: تاكنون 90 درصد از اين محصول برداشت شده است و ادامه برداشت سيب از باغات شهرستان خدابنده تا پايان مهر خواهد داشت.
مدير جهادكشاورزي شهرستان خدابنده ارقام سيب درختي توليدي در اين شهرستان را رد (قرمز) و گلدان(زرد) عنوان كرد و گفت: ارقام دلباراستيوال، فوجي، گراني اسميت و گالا نيز در سطح باغات خدابنده توليد و روانه بازار مصرف مي شود.
7325/6085